هیجان فوتبالی به سبک ِ ال کلاسیکو

امشب از ساعت 23 و 30 دو تیم رئال مادرید و بارسلونا یکی از مهیج ترین نبردهای فوتبالی اسپانیا را برگزار خواهند کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، در چارچوب هفته سی ام لالیگا اسپانیا، امشب دو تیم رئال مادرید و بارسلونا یکی دیگر از نبردهای ال کلاسیکو را برگزار خواهند کرد تا هیجان به رقابت های فوتبال اسپانیا باز گردد. دیدار دو تیم رئال مادرید و بارسلونا فارغ از هر جایگاهی که این دو تیم در جدول رده بندی مسابقات لالیگا دارند، از جذابیت های خاص خود برخوردار است. این بار که نتیجه بازی این دو تیم می تواند روی قهرمانی این رقابت ها نیز نقش مهمی ایفا کند این حساسیت چند برابر است و  این بار نیز هواداران دو تیم نه فقط در اسپانیا که در سراسر جهان نگاهشان به  ورزشگاه آلفردو دی استفانو است تا ببیند تیمشان مقابل حریف دیرینه خود چه نتیجه ای را رقم می‌زند.

تا همین چند هفته پیش اتلتیکومادرید اختلاف زیادی درصدر جدول ایجاد کرده بود اما چند نتیجه ضعیف این تیم باعث شد که اکنون بارسلونا در فاصله یک امتیازی آن‌ها قرار گیرد و شرایط جدول تغییر کند و حساس تر شود. همچنین رئال‌مادرید نیز با 2 امتیاز کمتر نسبت به بارسا رده سوم جدول را به خود اختصاص داده‌؛ همه مسائلی که باعث شده ال‌کلاسیکوی امشب از بالاترین حساسیت برخوردار باشد. جنجال و حاشیه همیشه بخش جدانشدنی ‌ال‌کلاسیکو بوده و این‌بار هم طبق یک قانون نانوشته با یک حاشیه باید به استقبال حساس‌ترین رقابت باشگاهی در دنیای فوتبال برویم.

**تغییر داور یک روز مانده با بازی!

دیروز مسئولان برگزاری مسابقات لالیگا در اتفاقی نادر داور دیدار حساس ‌ال‌کلاسیکو را یک روز مانده به آغاز به دلیل مصدومیت تغییر داد و به جای لاهوز، خسوس مانزانو به عنوان داور جدید ‌ال‌کلاسیکو معرفی شد. بعد از این تغییر رسانه‌های ایالت کاتالونیا به این انتخاب جدید لالیگا اعتراض کردند. نشریه «اسپورت» با انتشار تصویری از این داور در فصل 2016-2017 با پاکتی از هدایا با آرم باشگاه رئال به این انتخاب اعتراض‌ و اعلام کرد داور هدیه بگیر نمی‌خواهند. مانزانو در فصل 2016-2017 دیدار رئال با ویارئال را قضاوت کرد و بعد از بازی در هنگام خروج از ورزشگاه برنابئو با یک پاکت خارج شده که در آن زمان حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت. در آن زمان رئیس باشگاه ویارئال به این داور حمله‌ و او را رشوه‌بگیر معرفی کرد. البته فدراسیون اسپانیا در آن زمان به دفاع از مانزانو پرداخت و این بسته‌های هدایا از سوی باشگاه‌ها را امری متعارف معرفی کرد.

**ستاره‌های موثر دیدار امشب

در بازی امشب مسلما عملکرد 2 ستاره بارسا و رئال در خط میانی تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی بازی خواهد داشت. فرانکی دی‌یونگ تابستان 2019 بود که از آژاکس به بارسلونا ملحق شد. فصل نخست او در این باشگاه پرنوسان بود و زیرنظر ارنستو والورده و سپس کیکه ستین به ندرت ارزش‌های واقعی خود را نشان داد. فصل جاری و زیرنظر رونالد کومان اما شرایط تغییر کرده و دی‌یونگ توانسته به یک مهره غیرقابل جانشین در ترکیب بارسا تبدیل شود. او به وقت نیاز حتی در دفاع‌میانی نیز بازی کرده، هرچند پست اصلی او هافبک است. یک آمار جالب از دی‌یونگ به پاس‌های درست او برمی‌گردد(2045 از 2227 پاس و متوسط 91 درصد). او از این‌حیث بازیکن شماره یک لالیگا حتی بالاتر از تونی کروس است. کروس در رده چهارم قرار دارد و بالاتر از او سرخیو بوسکتس و دنی پاره‌خو قرار دارند. در سوی مقابل تونی کروس نیز پس از 6 سال بازی برای رئال و کسب همه افتخارات ممکن، نیازی به تعریف و تمجید ندارد. پاس گل استثنایی او به وینسیوس در بازی اخیر برابر لیورپول هنوز نقل محافل رسانه‌ای است. بدون‌شک دی‌یونگ و تونی کروس بهترین هافبک‌های فعلی لالیگا هستند و جدال‌شان در ‌این ال‌کلاسیکو دیدنی خواهد بود. دی‌یونگ 6 گل زده و 6 پاس گل داده و تونی کروس هم 2 گل زده و 10 پاس گل داده است. این بار کدام‌یک میانه زمین را به نام‌ می‌زند؟

کومان: به بهترین مسی  ممکن نیاز داریم

بارسا که روی دور پیروزی قرار دارد، توانسته خود را به یک امتیازی اتلتیکوی صدرنشین برساند و رئال را نیز در دو امتیازی خود می بیند. برنده بازی امشب در کورس قهرمانی باقی خواهد ماند. کومان سرمربی بارسا در خصوص بازی امشب گفت: «دو تیم برای قهرمانی می‌جنگند و همین نشان می‌دهد که بازی امشب چه اهمیتی دارد.» وی افزود: «معتقدم نتیجه نهایی تعیین‌کننده نیست چون پس از ال‌کلاسیکو هنوز هشت بازی دیگر باید انجام دهیم. هر دیداری در لالیگا دشواری‌های خودش را دارد و کسب پیروزی ساده نیست. می‌توانم بگویم که برنده بازی روحیه مضاعفی خواهد گرفت؛ همین.» کومان ادامه داد: «رئالی‌ها به روش‌های مختلفی بازی می‌کنند و باید منتظر ماند و دید. ما به نحوی آماده شده‌ایم که برابر هر سیستمی از رئال، خوب و موثر واکنش نشان دهیم. باید مالک توپ و زمین باشیم و رئال را به خوبی پرس کنیم.» سرمربی بارسا در خصوص غیبت راموس و واران گفت: «برای رئال غیبت این دو مهم است و البته ما هم غایبانی داریم. پیکه و سرجی به بازی رسیده‌اند ولی باید توجه داشت که هفته‌ها به دور از میادین بودند.» کومان به نقش مسی هم در بازی امشب اشاره کرد: «به بهترین مسی ممکن نیاز داریم و البته تیم هم باید بهترین نمایش خودش را ارائه دهد. باید خوب و کامل کار کرد؛ در حمله، در پاسکاری‌ها و در سرعت و تحرک بالا.»

زیدان: امیدوارم آخرین ال‌کلاسیکو راموس و مسی نباشد

سرمربی تیم فوتبال رئال‌مادرید نه تنها امیدوار است که کاپیتان این تیم در فصول آتی هم در جمع کهکشانی‌ها حضور داشته باشد، بلکه ابراز امیدواری کرد که کاپیتان بارسلونا هم تیمش را ترک نکند. زین‌الدین زیدان سرمربی رئال مادرید در نشست خبری پیش از بازی، این مسابقه را آزمونی سخت برای شاگردانش دانست و درباره آخرین وضعیت تیمش و حواشی پیرامون بازی به خبرنگاران پاسخ داد: «در حال حاضر این اتلتیکو است که امتیازات و شانس بیشتری دارد و اما لالیگا تا هفته پایانی ادامه دارد و ما هم باید با همه تیم‌ها روبه‌رو شویم.» زیدان درباره آینده کاپیتان تیم سرخیو راموس که گفته می‌شود ممکن است در پایان فصل با تمدید نشدن قراردادش رئال مادرید را ترک کند هم گفت: «امیدوارم که این آخرین ال‌کلاسیکوی او نباشد و اینجا بماند.» ستاره سابق تیم ملی فرانسه اعتراف کرد که دوست دارد مسی نیز مانند راموس در تیم خود بماند تا از جذابیت‌های ال‌کلاسیکو در سال‌های آینده کم نشود. او عنوان کرد: «من دوست ندارم که این آخرین کلاسیکوی مسی باشد. امیدوارم که او در بارسلونا بماند. او در آنجا خوب بازی می‌کند. ماندنش به نفع لالیگا هم است. گل نزدن مسی در 6 ال‌کلاسیکوی متوالی؟ مسی ممکن است گل نزده باشد اما همه ما می‌دانیم که چه بازیکنی است. حریف ما اما تیم بارسلونا است و تمام بازیکنان این تیم خوب هستند.» 

کد خبر: 12756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =