۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 12736
تداوم اعتراضات در الجزایر

معترضان الجزایری روز گذشته اقدام به برپایی و برگزاری تظاهرات جمعه وحدت کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از القدس العربی، با وجود تشدید تدابیر امنیتی و زنجیره بازداشت‌ها و تعقیب‌هایی که در حق تعدادی از فعالان اعتراضات در چند استان الجزایر صورت گرفت، تظاهرات مردمی گسترده‌ای در پایتخت و چند شهر الجزایر طی روز جمعه برگزار شد.

همچنان مخالفت با انتخابات پارلمانی زودهنگام که قرار است در ۱۲ ژوئن آتی برگزار شود، شعار اصلی تظاهرات‌های مردمی در الجزایر است.

در پایتخت الجزایر در روز جمعه بزرگ‌ترین راهپیمایی‌ برگزار شد که از تعدادی از محله‌ها همچون باب الوادی و اول مه و بلکور آغاز شد و سپس در قالب یک تظاهرات در نزدیکی میدان اودان در مرکز پایخت گرد هم آمد.

راهپیمایی گسترده‌ دیگری نیز که از محله الواد الشعبی آغاز شده و از نزدیکی مقر پارلمان عبور کرده بود، در کنار مقر نیروهای امنیتی که فعالان بعد از بازداشت به آنجا برده می‌شوند، توقف کرد تا معترضان موج اخیر بازداشت‌ها و تعدی‌ها در حق تعدادی از فعالان را محکوم کنند.

بعد از دوره‌ای از کشاکش‌های سیاسی که از زمان بازگشت تظاهرات در ۲۲ فوریه گذشته به دلیل افزایش تاثیرات دو جریان اسلام‌گرا و سکولار نمود پیدا کرده، شعار جمعه وحدت به صورت برجسته‌ای در تظاهرات روز جمعه خود را نشان داد.

معترضان در پلاکاردهایی نیز شعارهای بله به گذار دیپلماتیک، بله به آزادی آمد و شد و تظاهرات، بله به دولت مدنی، مسالمت‌جو و سکولار، نه به حکم‌رانی نظامی و بازداشت‌های خودکامانه نوشتند.

همچنین تظاهرکنندگان علیه ژنرال‌ها و دستگاه‌های امنیتی شعار سر دادند.

اما منابع اعلام کردند که پلیس در جریان اعتراضات مداخله‌ای نکرد و هیچ درگیری‌ میان نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان ثبت نشد.

کد خبر: 12736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =