کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی  از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه رمز ارز خبر داد.

 به گزارش آتیه آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری مبلغ ۳میلیارد ریال از وی در حوزه رمز ارز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: طبق اظهارات اولیه از قربانی مشخص شد که وی به دلیل اینکه این روزها رمز ارز مورد توجه قرار گرفته اند، از طریق یکی از دوستانش علاقمند به سرمایه گزاری در این حوزه شده و با معرفی فردی که در این خصوص تخصص داشته است، مبلغ سه میلیارد ریال سرمایه گزاری نموده است و با رویت کیف پول دیجیتالی و آشنایی با نحوه کار، با گرفتن مشاوره مبلغ بیست میلیارد ریال دیگر جهت سرمایه گزاری اختصاص می دهد و در نهایت متوجه می شود رمز ارز معرفی شده، در بازار ناشناخته و نامعتبر می باشد.

سرهنگ جواد جهانشیری گفت: با توجه به مستندات به دست آمده، کیف پول دیجیتالی شاکی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد رمز ارزهای خریداری شده هیچگونه ارزشی نداشته و ضمن اینکه جعلی می باشد، توسط متهم ساخته شده است.

وی ادامه داد: با روشن شدن موضوع، متهم اصلی مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی به  پلیس فتا  منتقل شد و سرانجام با رویت شواهد فنی به دست آمده، لب به سخن گشود و به جرم خود اعتراف کرد و در نهایت به همراه مستندات موجود در پرونده جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا جرایم رایانه ای معرفی شد.

این مقام انتظامی به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: ساده‌ترین راه برای کلاهبرداری، ایجاد و بازاریابی پروژه‌ای جعلی برای فروش یک ارز دیجیتال (توکن) بی‌ارزش به افراد ناآگاه است. بنابراین کاربران فضای سایبری فریب تبلیغات و لفاظی های برخی افراد سودجو را در این خصوص نخورند و قبل از دارابودن دانش و آگاهی لازم در حوزه رمز ارز وارد این حوزه نشوند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از بروز ترین اخبار و حوادث و آموزش های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع شوند.

کد خبر: 12735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =