کرونا در آسایشگاه خیریه کهریزک کنترل شده‌است

 رییس شبکه بهداشت شهرستان ری با اشاره به آغاز واکسیناسیون سالمندان آسایشگاه کهریزک در اسفندماه، گفت: وضعیت شیوع کرونا در این آسایشگاه کاملا کنترل شده‌است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا صدرایی، اظهار داشت: تمام ورود و خروج ها و وضعیت سلامت سالمندان و افراد معلول آسایشگاه خیریه کهریزک توسط کارشناسان بهداشتی شبکه بهداشت ری و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی کنترل می شود.

وی اضافه کرد: کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان ری با استفاده از تجربه سال گذشته در خصوص مهار ویروس کرونا در این آسایشگاه امسال به خوبی جلوی تشدید وضعیت را گرفته اند.

روزانه ۱۰ هزار تست کرونا در شهرستان ری انجام می شود

صدرایی در ادامه با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا مانند سایر نقاط کشور در شهرستان ری نیز قرمز است، خاطرنشان کرد: مراکز بهداشتی شهرستان روزانه ۱۰ هزار تست انجام می دهند.

وی اضافه  کرد: هم اکنون چهار مرکز ۱۶ ساعته و ۲ مرکز ۲۴ ساعته در قالب خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت در خصوص شناسایی و درمان بیماری کرونا به مردم جنوب استان تهران خدمات می دهند.

رییس شبکه بهداشت شهرستان ری با بیان اینکه در روستاها سلامت مردم پایش می‌شود، گفت: خانه‌های بهداشت و پایگاه های سلامت در سطح روستاها به سلامت افراد رسیدگی می‌کنند و با توجه به این که جمعیت روستاها تحت کنترل است، رابطان سلامت از طریق تماس تلفنی نیز پیگیری کنترل افراد ساکن در روستاها را انجام می‌دهند و تست‌های لازم انجام شده و در صورت بروز مشکل به مراکز سلامت ارجاع می‌شوند.

این مسئول در خصوص نظارت بر اعمال محدودیت های کرونایی در شهرستان ری نیز، تاکید کرد: هم اکنون ۲۸ مرکز و ۴۵ بازرس بهداشت اصناف وظیفه نظارت برعملکرد کسبه و اصناف مختلف شهرستان را بر عهده دارند.

صدرایی با تاکید براینکه فقط گروه شغلی یک اجازه فعالیت در شرایط قرمز کرونا را دارند، گفت: چهار گشت ویژه در ساعات غیر اداری وظیفه بازرسی از اصناف و برخورد با متخلفان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: اصناف متخلفی که در این شرایط محدودیت های کرونایی را زیر پا بگذارند به صورت آنی پلمب و صاحبان آن نیز به مراجع قضایی معرفی می شوند.

صدرایی با اشاره به اینکه پلمب واحدهای متخلف حداقل ۱۵ روز طول خواهد کشید، اظهار داشت: اصناف پلمب شده تا تغییر وضعیت قرمز استان تهران همچنان بسته خواهند ماند و جریمه نقدی نیز در انتظار متخلفان است.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

کد خبر: 12732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =