سه هزار واحد مسکن برای محرومان همدان در حال ساخت است

رییس بنیاد مسکن استان همدان گفت: سه هزار واحد مسکن برای محرومان در سطح استان در حال ساخت است که تا شهریورماه امسال بهره برداری می شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، حسن ظفری اظهار داشت: اجرای طرح مسکن محرومان از مهرماه سال گذشته در استان آغاز شده است که تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد به بهره برداری رسیده و به متقاضیان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح مسکن محرومان بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) و دولت در نظر گرفته شده است.

ظفری ادامه داد: تاکنون براساس سهمیه منظور شده بیش از سه هزار و ۱۵۳ متقاضی شناسایی و ۲ هزار و ۸۰۵ متقاضی به بانک ها معرفی شده است و ۲ هزار و ۵۰۳ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک های عامل شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ بیش از ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستا وجود دارد، تصریح کرد: در این واحدها بیش از ۱۹۹ هزار خانوار زندگی می کنند.

وی گفت: با توجه به تایید و تصویب طرح ویژه مسکن روستایی از سال ۸۴ مبنی بر بهسازی و نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستاهای کشور با استفاده از تسهیلات یارانه ای و آورده متقاضیان تاکنون از ابتدای شروع این برنامه بیش از ۱۴۸ هزار سهمیه به استان اختصاص یافته است.

ظفری افزود: بر اساس این سهمیه بیش از ۱۴۰ هزار متقاضی شناسایی و تشکیل پرونده شده و به دفاتر نظام فنی روستایی و بانک های عامل معرفی شده است.

وی تاکید کرد: بیش از ۱۲۲ هزار متقاضی موفق به عقد قرارداد و شروع به ساخت واحد مسکونی در سطح روستاهای استان کرده است که بیش از ۱۱۰ هزار واحد موفق به اخذ پایان کار شده اند.

وی با بیان اینکه شاخص نوسازی و بهسازی مسکن در سطح روستاهای کشور ۴۸ درصد است، اظهار کرد: این شاخص در سطح استان به ۶۶ درصد رسیده است که براساس برنامه ریزی و هدف گذاری های ملی تا افق ۱۴۰۴ باید این شاخص به ۷۰ درصد برسد.

ظفری با اشاره به پروژه مسکن ملی در این استان، گفت: در مرحله اول و دوم ۱۰ هزار و ۳۱۱ همدانی در سامانه تم(تامین مسکن ملی) ثبت نام کردند که براساس پایش بیش از ۶ هزار و ۲۴۵ متقاضی حائز شرایط تشخیص داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۹۹۷ متقاضی مبادرت به تشکیل و تکمیل پرونده کردند که از این تعداد ۹۲۱ متقاضی افتتاح حساب کرده و ۶۲۲ متقاضی واریز وجه داشته اند.

این مقام مسئول بیان کرد: واریز وجه ۶۱۰ متقاضی براساس رقم اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی بوده و ۱۲ نفر کمتر از این میزان بوده است.

ظفری تصریح کرد: از ۶۱۰ متقاضی نهایی شده طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به ۵۷۴ متقاضی تخصیص پروژه داده شده است و حدود ۳۶ متقاضی به علت کمبود زمین در انتظار تخصیص قرار دارند.

 
 
 

کد خبر: 12724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =