۲ هزار و ۵۵۵ شغل در منطقه آزاد چابهار ایجاد شد

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۵۵ شغل در این منطقه ایجاد شده، گفت: ایجاد شغل در این خطه طی سال‌های ۹۴ تا ۹۹ با افزایش ۱۹۲ درصدی همراه بوده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، محمد هدایی روز شنبه  اظهار داشت: سال ۹۴ بیش از ۸۷۰ نفر در منطقه آزاد چابهار مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به روند صعودی ایجاد شغل در منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: ایجاد یکهزار و ۳۲۷ شغل جدید در سال ۹۵ نقطه عطفی در کارنامه این منطقه به شمار می‌رود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار با اشاره به تمرکز منطقه روی ایجاد زیرساخت‌های عمرانی در سال ۹۶ عنوان کرد: در این سال با وجود همه مشکلات توانستیم ۸۶۱ شغل جدید برای جوانان این دیار فراهم کنیم.

او با اشاره به فراهم شدن برخی زیرساخت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در سال ۹۷ عنوان کرد: طی این یک سال با جهشی نسبتا خوب، ۹۶۳ شغل دیگر ایجاد و مسیر کارآفرینی و به‌کارگیری نیروهای بومی هموار شد.

هدایی بیان داشت: توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری امورات سرمایه‌گذاران در سال ۹۸ موجب یک تحول چشمگیر در حوزه اشتغالزایی شد و تعداد افراد شاغل در این منطقه به ۲ هزار و ۲۷۴ نفر رسید و این رقم تا پایان سال ۹۹ از مرز ۲ هزار و ۵۵۰ نفر هم عبور کرد.

 چابهار با دارا بودن تنها بندر اقیانوسی کشور و جمعیتی بیش از ۲۹۱ هزار نفر در جنوب استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد «هفت‌گانه ایران» است که در راستای اهداف اقتصادی کشور، بیش از ۲ دهه است که در مجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است.

کد خبر: 12693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =