۳ هزار و ۴۶۷ نفر داوطلب در انتخابات شوراهای روستا در فارس

 معاون سیاسی استانداری فارس گفت: از آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان فارس ۳ هزار و ۴۶۷ نفر ثبت نام کرده اند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، احمد احمدی زاده گفت: از دوشنبه ۱۶ فروردین تا ساعت ۱۸ پنجشنبه نوزدهم فروردین، سه هزار و ۴۶۷ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری در این استان اقدام به نام‌نویسی کردند.

وی افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۲۳۵ نفر آقا و ۲۳۲ نفر خانم هستند و بیشترین افراد نیز با یک هزار و ۹۴۲ نفر دارای شغل آزاد هستند. وی ادامه داد: سن ۲۵۵ نفر از داوطلبانی که اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند زیر ۳۰ سال و سن ۱۴ نفر نیز ۷۵ سال به بالا بوده است.

رئیس ستاد انتخابات فارس اظهار داشت: از لحاظ تحصیلی نیز یک هزار و ۶۵۵ نفر دارای تحصیلات ابتدایی، ۱۶ نفر حوزوی، ۲ نفر دکترا و مابقی نیز دارای مدارک تحصیلی دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس هستند.

احمدی‌زاده اعلام کرد: از مجموع ۲۶۵ نفری که در سه روز نخست اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند ۹۸ نفر مربوط به شهرستان شیراز است که از این میان ۹۰ نفر آقا و هشت نفر از خانم‌ها هستند.

وی، استقبال از شیوه غیر حضوری و مکانیزه ثبت نام در این دوره را خوب ارزیابی کرد و گفت: از مجموع کل افرادی که اقدام به نام نویسی کرده‌اند یک هزار و ۱۷۶ نفر به شکل غیر حضوری و بدون مراجعه به بخشداری مراحل ثبت نام خود را انجام داده‌اند.

وی اظهار داشت: ۱۹۲ نفر از ثبت نام‌های انجام شده نیز مربوط به شهرستان شیراز است که از این تعداد ۱۷۶ نفر آقا و ۱۶ نفر خانم و بیشترین افراد نیز با ۹۹ نفر دارای شغل آزاد هستند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: سن ۱۲ نفر از داوطلبانی که اقدام به ثبت نام کرده‌اند زیر ۳۰ سال و سن ۶ نفر نیز بین ۶۶ تا ۷۰ سال بوده است.

احمدی‌زاده افزود: از لحاظ تحصیلی نیز ۳۷ نفر دارای تحصیلات ابتدایی، پنج نفر کارشناسی ارشد، ۲ نفر حوزوی و مابقی نیز دارای سایر مدارک تحصیلی هستند.

رئیس ستاد انتخابات فارس، تعداد روستاهای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای روستایی این استان را ۲ هزار و ۲۹۸ روستا برشمرد و گفت: هشت هزار و ۲۴ نفر در انتخابات پیش رو به عنوان اعضای اصلی و پنج هزار و ۲۷۷ نفر به عنوان اعضای علی البدل شوراهای روستایی استان انتخاب خواهند شد.

احمدی‌زاده افزود: شوراهای روستایی در روستاهای بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت با پنج عضو و روستاهای دارای جمعیت کمتر با سه عضو تشکیل خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات فارس افزود: علاوه بر شوراهای روستایی، در ۲۳۰ تیره عشایری در استان فارس نیز انتخابات برگزار خواهد شد.

وی، از افراد تحصیل کرده، تأثیرگذار و فعال در امور عمرانی و آبادانی روستاها تقاضا کرد که در فرصت باقیمانده (ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین) اقدام به ثبت نام در انتخابات شوراهای روستایی کنند.

کد خبر: 12667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =