برداشته‌شدن همه تحریم‌های ضد برجامی ترامپ

وزیر امورخارجه پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام با بیان اینکه ایران مسیری منطقی برای پایبندی کامل به برجام ارائه می‌کند؛ نوشت: تمامی تحریم‌های ضدبرجامی ترامپ، بدون توجه به تمایزات و نام گذاری‌های بی منطق و خوسرانه تحریم‌ها باید رفع شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ایران مسیری منطقی برای پایبندی کامل به برجام ارائه می‌کند: ایالات متحده - که این بحران را موجب شده - باید ابتدا به پایبندی کامل بازگردد، ایران پس از راستی‌آزمایی سریع، اقدام متقابل خواهد کرد؛ تمامی تحریم‌های ترامپ، ضدبرجام بودند و باید رفع شوند - بدون توجه به تمایزات و نام گذاری‌های بی منطق و خوسرانه تحریم ها.

دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه در وین از سر گرفته شده بود، امروز برگزار شد.  

ارائه گزارش رایزنی های فنی صورت گرفته در جلسات گروه های کارشناسی “لغو تحریم“ و “هسته ای” مهمترین دستورکار این نشست بود.   در پایان این جلسه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونین در روز چهارشنبه آینده در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب  گروه های کارشناسی، رایزنی های فنی و تخصصی به صورت فشرده برای تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی‌ همه طرف ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه ۱۳ فروردین به ‌صورت مجازی آغاز شد و بنا به خواست طرف های حاضر روزسه‌شنبه، ۱۷ فروردین به صورت حضوری در وین از ادامه یافت.   سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، ریاست هیات کشورمان را در این نشست بر عهده داشت و نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، او را در این نشست همراهی کردند.

کد خبر: 12651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =