لندن کمک مالی به آکسفام را قطع کرد

انگلیس کمک‌های مالی به آکسفام را بابت اتهام سوءرفتارهای جنسی علیه کارمندان این موسسه قطع کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، انگلیس تمامی کمک‌های مالی به آکسفام را بابت اتهام سوءرفتارهای جنسی علیه کارمندان این موسسه در جمهوری دموکراتیک کنگو قطع کرده است.

اخیرا آکسفام تایید کرد که فعالیت دو کارمندش را در جمهوری دموکراتیک کنگو و در بخشی از انجام تحقیقات بابت اتهام سوءرفتار جنسی از سوی آنها، ضرب و شتم و سوءاستفاده از قدرت تعلیق کرده است.

دولت انگلیس نیز اکنون اعلام کرده که دیگر هیچ کمک مالی به این موسسه نمی‌کند تا زمانیکه این مساله حل و فصل شود.

یکی از سخنگوهای دفتر توسعه و منافع مشترک خارجی انگلیس گفت: تمام سازمان‌هایی که برای کمک به انگلیس پیشنهاد می‌دهند باید از استانداردهای بالایی برای حفاظت که برای ایمن نگه داشتن افرادی که برایشان کار می‌کنند، برخوردار باشند.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش‌های اخیر که توانایی و قابلیت آکسفام را در توجه به این استانداردها زیر سوال می‌برد، ما دیگر هیچ کمک جدید مالی به این موسسه نداریم تا اینکه این مشکل حل و فصل شود.

یکی از سخنگوهای آکسفام نیز گفت، این موسسه خیریه از تصمیم دولت انگلیس مطلع است و اطلاعات بعدی را بر اساس تحقیقات صورت گرفته اطلاع می‌دهد.

آکسفام از ۱۹۶۱ در جمهوری دموکراتیک کنگو فعالیت دارد و در پروژه‌های کمک رسان حقوق بشر مانند تامین دسترسی بلند مدت به آب آشامیدنی پاکیزه در این کشور تمرکز دارد.

کد خبر: 12643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =