لغو سفر هیئت پاکستانی به کابل به دلایل امنیتی

منابع خبری اسلام‌آباد سفر هیات پارلمانی از پاکستان به کابل را به دلایل امنیتی لغو شده اعلام کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، درست لحظه‌ای که هواپیمای حامل هیات پارلمانی پاکستان قرار بود در فرودگاه کابل، افغانستان به زمین بنشیند، این سفر به دلیل وجود تهدید امنیتی لغو شد و این هواپیما به پاکستان برگشت.

محمد صادق، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در توئیتی نوشت: سفر رئیس پارلمان پاکستان به کابل به دلیل بسته شدن فرودگاه کابل به دلایل امنیتی لغو شد.

هواپیما قرار بود به زمین بنشیند اما برج کنترل اعلام کرد که فرودگاه بسته است.

تاریخ جدید این سفر قرار است پس از رایزنی‌های مشترک اعلام شود.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، این هیات پنج نفره به ریاست اسد قیصر، رئیس پارلمان پاکستان با هدف تقویت روابط بین اسلام آباد و کابل قرار بود سفری سه روزه به افغانستان داشته باشند و در این سفر همچنین قرار بود از پیشرفت در روند صلح افغانستان حمایت شود.

فرحت‌الله بابار، سناتور سابق پاکستان اما لغو مرموز این سفر را زیر سوال برده و گفته است: دلایل امنیتی درست لحظه‌ای که هواپیما قرار بود فرود بیاید، مطرح شد. چرا پیش از این اوضاع امنیتی رصد نشده بود؟ تاریخ جدید اعلام می شود چون سفر به تعویق افتاد. میزبان اصلا پشیمان نیست. تصمیم عدم فرود هواپیمای پاکستانی توسط اپراتور برج فرودگاه اعلام شد. پروتکل عادی سفر نمایندگان سطح بالا توسط میزبان که نادیده گرفته شده است. مسائل بیشتری مطرح است.

این به اصطلاح تهدید در حالی مطرح شده که درخواست‌ها برای قراردادن پاکستان در لیست حامیان تروریسم از سوی FATF افزایش یافته است. کریس الکساندر، سفیر سابق کانادا خواسته تا اسلام آباد در این فهرست قرار گیرد و گفته که عمران خان، نخست وزیر پاکستان همچنان از طالبان و سایر گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

کد خبر: 12640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =