برگزاری اجلاس استانبول با حضور طالبان و نمایندگان کابل

منابع آمریکایی اعلام کردند که نمایندگان طالبان و دولت افغانستان ۱۶ اوریل سال جاری میلادی در نشست استانبول شرکت خواهند کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، نمایندگان دولت افغانستان و طالبان قرار است ۱۶ اوریل جاری میلادی با پیشنهاد دولت آمریکا در استانبول نشست برگزار کنند.

این نشست بخشی از تلاش جدید دولت آمریکا برای وضع آتش بس در افغانستان و ایجاد شرایطی برای یک روند انتقالی در کابل است.

در حالیکه دولت افغانستان خود را برای مذاکرات صلح آماده می‌کند، امید دارد که آمریکا رویکردی شرایط‌-محور را در نظر داشته باشد بجای آنکه یک چارچوب زمان بندی شده را برای توافق‌هایش با طالبان در پیش بگیرد.

نمایندگان طالبان و دولت کابل ۱۶ آوریل در استانبول در حالی نشست دارند که این مذاکرات بخشی از یک برنامه چهار بخشی مطرح شده در نامه ارسالی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در فوریه سال جاری میلادی است.

یکی از افرادی که به این نشست واقف است، گفت: آمریکا باید رویکردی شرایط-محور را با طالبان در پیش بگیرد نه یک رویکرد زمان بندی شده را. توافق امضا شده در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا با طالبان شرایطی را با پیامدهای بزرگ برای طرف افغانستان در پیش دارد که بخشی از طرف امضا کننده این توافق در سال گذشته میلادی نبوده است.

این مقام مطلع همچنین گفت: زمان بیشتری برای رسیدگی به اوضاع امنیتی و مسائل دیگر در افغانستان نیاز است و نیروهای افغان اکنون رهبری علملیاتی را که در کشور علیه شبه نظامیان انجام می‌شود، برعهده دارند.

کد خبر: 12632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =