حواشی بی‌پایان گاندو

پخش سری دوم سریال نوروزی گاندو که در روز سیزدهم فروردین ماه امسال به پایان رسید، حواشی بسیاری را ایجاد کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، سال گذشته بود که  پخش فصل اول سریال گاندو حواشی فراوانی به وجود آورد و با واکنش تند دولت، وزارت خارجه و به ویژه محمد جواد ظریف وزیر خارجه همراه بود که این سریال را متهم به دروغ‌پردازی کرد.با این حال سریال «گاندو ۲» که خیلی ناگهانی به جای سریال طنز «بوتیمار» در کنداکتور پخش شبکه سه قرار گرفته بود، در این فصل  هم به تلاش برای تضعیف دولت ادامه داد. در فصل دوم سریال گاندو  ابتدا به ماجرای دستگیری روح الله زم مدیر سایت و کانال آمد نیوز پرداخته شد و پس از آن ادعای جاسوسی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای مطرح شد که اشارات گاندو ۲ از وزیر خارجه و معاونانش هم عبور کرده و حتی به رییس جمهور هم رسید.

مقامات دولتی نیز به شدت از رویکرد صداوسیما و سریال گاندو انتقاد کردند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی تند و تیز نوشت: «کارنامه کشور در رسانه رسمی در قالب خبر، گزارش، مصاحبه، فیلم مستند، سریال‌های سریالی! چنین است: مسوولان چپاولگر اموال عمومی و جاسوس خارجی هستند!»او در ادامه این مطلب تاکید کرد: "آیا با این سطح از تبلیغات منفی در تدارک مشارکت حداکثری هستند؟ "

حسن روحانی نیز  روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گفت: «ما در دولت دوازدهم با رهبری رهبر معظم انقلاب و حمایت و هدایت ایشان توانستیم آمریکا را شکست دهیم، چرا برای آن شکست از پول ملت فیلم درست نمی‌کنید. اگر قرار است از پول ملت فیلم درست کنید، واقعیت‌ها را نشان دهید. حقیقت‌ها را به مردم بگویید. پیروزی ملت را بگویید. نباید به مردم غیرواقعی بگوییم و واقعیت‌ها را تحریف کنیم.»

با این حال اما نمایندگان مجلس از این سریال دفاع کردند. یک عضو هیات رییسه مجلس بیانیه ۱۶۰ نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از مجموعه تلویزیونی گاندو را قرائت کرد تا در صف منتقدان دولت به حواشی سریال ادامه دهند.

توقف یکباره

با این همه سرانجام «گاندو» همان‌طور که به یک‌باره روی آنتن آمد، یک‌باره هم به پایان رسید. در این میان برخی پایان  ناگهانی این سریال در قسمت سیزدهم را نتیجه فشارها به صداوسیما دانستند و خبرگزاری فارس نیز مدعی شد که سریال گاندو با فشار مقامات دولتی سانسور شده است.

این رسانه با تیتر «نه به توقیف گاندو» نوشت: «امسال نیز مثل سال‌های گذشته تلویزیون با سریال‌های نوروزی میهمان خانه‌های مردم بود اما در این بین سریال امنیتی - اجتماعی «گاندو ۲» که مبتنی بر یک پرونده واقعی مرتبط با برجام و مذاکرات ۱+۵ بود شروع به تبیین وقایع پشت‌ پرده تیم هسته‌ای ایران و نفوذ به آن کرد که البته به مذاق غربیان و عوامل نفوذی‌شان خوش نیامد و همین مسئله موجب شد تا در تاریخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ این سریال انقلابی که در جهت روشنگری قدم برمی‌داشت، را توقیف کنند. این موضوع در حالی است که همین عوامل و برخی مسئولین غرب‌گرا و غربزده با آدرس غلط اشاره به تحریم‌ها و با بی‌مسئولیتی در مدیریت میدان اجرایی و تنگ ساختن زندگی بر ملت عزیزمان و هم قدم با جریان تحریف در خارج از کشور انگشت اتهامات را به محوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی نشانه رفته‌اند. امید است که مسئولین انقلابی جمهوری اسلامی ایران در این برهه حساس نزدیک انتخابات و با بالا گرفتن حملات روانی دشمن و در پی بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر بصیرت‌افزایی و مقابله با جریان تحریف، مسیر گفتمان را برای جوانان، هنرمندان، تریبون‌های آزاداندیشی و... باز و مهیا بسازند و هر چه زودتر تا قبل انتخابات ریاست جمهوری و قبل از اینکه دیر شود، سریال گاندو ۲ را بدون سانسور به قاب تلویزیون بازگردانند.»

ناتمام ماندن گاندو ارتباطی به دولت ندارد!

 حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور با رد این ادعا، در توییتر خود نوشت: «صریح باشید و بازی نکنید بگویید چه کسی از کجا و چه زمانی درباره سانسور یا ممانعت از پخش کدام بخش از کدام سریال بر چه قسمتی از صدا و سیما فشار آورده است؟ آیا صداوسیما اساسا نقشی در تولید یا پخش این سریال داشته است؟»

مسئول ارتباطات دفتر ریاست‌جمهوری هم در واکنش به این موضوع در توئیتی نوشت:«دولت اصلا درخواستی برای قطع سریال گاندو نداشته و تلویحا صداوسیما را متهم کرده این سریال را که نیمه‌کاره بوده، با هدف خاصی شتاب‌زده، تا جایی‌که ساخته‌شده ‌بوده، پخش کرده‌اند. نه رئیس‌جمهور و نه هیچ یک از اعضای دولت‌، نه در جلسه چهارم کابینه و نه در هیچ جلسه یا تماسی، نه قبل از پخش و نه در زمان پخش گاندو، نه با رئیس، نه با سایر مسئولان صداوسیما و نه حتی با منتفذین نظام، گفت‌وگویی درباره پخش یا عدم پخش این سریال نداشته‌اند؛ چه رسد به مباحثه و مجادله! »

ضمن اینکه کوروش کمره‌ای، مشاور مدیر شبکه سه سیما نیز طی توییتی اعلام کرد که «ادامه گاندو بعد از انتخابات» خواهد بود و در حقیقت با این جمله که «سخن بسیار است»، تلاش کرد تا به حواشی پایان دهد.

کد خبر: 12628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =