کووید۱۹، درس عبرتی بزرگ برای توجه به زیرساخت‌های سلامت

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت گفت: تجربه همه‌گیری کووید۱۹ نشان داده است که باید اهمیت بیشتری به سلامت و بهداشت مردم داد و زیرساخت‌های لازم را برای حوزه سلامت تامین کرد. همچنین توجه به دست‌یابی به عدالت سلامت نیز باید تقویت شود.

دکتر ایرج حریرچی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین به مناسبت روز جهانی بهداشت، افزود: خوشبختانه سازمان بهداشت جهانی نیز امسال بر این موضوع تاکید کرده است و ما نیز باید زیرساخت‌های سلامت را اعم از نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات تامین کنیم و به ویژه به مسئله عدالت در سلامت توجه کنیم تا توزیع امکانات و خدمات سلامت برای عموم جامعه توام با عدالت باشد.

وی اظهار کرد: همان‌طور که در اصل ۲۹ قانون اساسی آمده است، سلامت حقی همگانی است و امیدواریم در این سال که سال تجلیل از مدافعان سلامت نیز به شمار می‌رود، افرادی که در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از مهمترین خدماتی که برای بشر مورد نیاز است و تامین این خدمات موجب اشتغال بیشتر نیز می‌شود، حوزه سلامت است، گفت: به ویژه با توجه به پیر شدن جمعیت در آینده‌ای نزدیک و احتیاج به خدمات رسانی به سالمندان چه در حوزه بیماری و چه در حوزه نگهداری، برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه محور توجه قرار گرفته است.

حریرچی اظهار امیدواری کرد: تجربه‌ای که دنیا در پانزده ماه گذشته در همه‌گیری کرونا داشت، عبرت مناسبی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه سلامت باشد و این تجربه را چراغ راه آینده حوزه سلامت قرار دهیم. 

کد خبر: 12592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =