شب مهیجی که بر لیگ قهرمانان اروپا گذشت

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو دیدار آغاز شد و تیم‌های رئال مادرید و منچسترسیتی به برتری برابر حریفان خود رسیدند.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال اروپا با برگزاری دو مسابقه وارد مرحله یک چهارم نهایی شد تا تلاش برای رسیدن به نیمه نهایی این رقابت‌ها بین تیم ‌های راه یافته به یک چهارم آغاز شود. در نخستین روز این مرحله از مسابقات تیم منچستر سیتی به مصاف تیم دورتموند رفت و لیورپول و رئال مادرید نیز با هم دیدار کردند. 

**پیروزی امیدبخش رئال در شب درخشش بازیکن برزیلی

دیدار دو تیم رئال مادرید و لیورپول حساس ترین بازی شب گذشته این رقابت ها بود جایی که در نهایت تیم لیورپول مقابل حریف اسپانیایی خود تن به شکست ۳ بر یک داد تا بازنده این روز از رقابت‌ها باشد. در تیم رئال مادرید وینیسیوس برزیلی توانست درخشان ظاهر شود و برای تیمش دو گل به ثمر برساند و به همراه آسنسیو که برای تیمش یک گل زد، در مجموع سه بار توپ را از خط دروازه لیورپول عبور دهد. در آن طرف میدان هم محمد صلاح توانست تک گل شاگردان یورگن کلوپ را به ثمر برساند. در این بازی سادیو مانه، تیاگو آلکانترا و الکساندر آرنولد از تیم لیورپول با کارت زرد داور مواجه شدند و در تیم رئال مادرید تنها واسکز از داور بازی کارت گرفت.لیورپول در این بازی ۵۳ درصد مالک توپ بود اما نتیجه به سود رئالی ها رقم خورد. 

**سرمربیان دو تیم چه گفتند؟

لیورپول با قبول این شکست، حالا برای رسیدن به نیمه نهایی و جمع چهار تیم برتر این مسابقات کار سختی پیش رو دارد و باید هفته بعد در آنفیلد این نتیجه را جبران کند.  یورگن کلوپ سرمربی لیورپول بعد از تحمل این شکست سنگین درباره این بازی اظهار داشت: « اگر می خواهید به نیمه نهایی راه پیدا کنید ، باید این حق را با شایستگی کسب کنید. ما برابر رئال مادرید خصوصاً در نیمه اول چنین کاری نکردیم و بازی خوبی ارائه نکردیم. تنها چیز خوب ، به غیر از گل زده ، این است که این فقط اولین مسابقه است و یک دیدار دیگر داریم. وقتی تیمم توپ را در اختیار داشت  فوتبالی را که بازی می کردیم دوست نداشتم. موقعیت سازی نکردیم. در چنین مواقعی ، شما باید دنبال خلق موقعیت باشید، باید فوتبال بهتری بازی می کردیم. امروز لیاقت ما بیشتر از این نبود. شاید بتوانیم در دیدار برگشت جبران کنیم و به خواسته خودمان برسیم.»

در آن طرف میدان، رئال مادرید با این نتیجه تا حدودی خیال خودش را از حضور در جمع چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آسوده کرد. زیدان، سرمربی رئال مادرید در همین راستا ضمن تمجید از عملکرد تیمش گفت: « ما هنوز چیزی نبردیم و یک بازی دیگر در لیورپول باقی مانده است. اما خوشحالم به خاطر عملکردی که بچه‌ها از خود به ثبت رساندند. کاری که بازیکنانم انجام دادند فوق العاده بود و می‌دانم چه کار سختی را به خوبی به ثبت رساندند. من به این تیم افتخار می‌کنم. درباره کرونایی شدن واران باید بگویم که  ما چیزی را تغییر ندادیم و صرفا جای او را با «ادر میلیتائو» عوض کردیم. هزاران چیز در این فصل رخ داده و رخ می‌دهد که ما برای همه آنها آماده‌ایم.»

**زور دورتمند به یکه تاز انگلیس نرسید!

صدرنشین لیگ جزیره در آغاز یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف تیم آلمانی دورتمند رفت. این بازی در طول ۹۰ دقیقه پایاپای پیش رفت و هر دو تیم برای رسیدن به گل و خلق موقعیت های خطرناک به اندازه مساوی تلاش کردند. با این حال از آنجایی که منچستر سیتی در استفاده از موقعیت های گل خود بهتر عمل کرد، توانست با حساب ۲ بر یک از سد حریف آلمانی خود عبور کند. این نتیجه البته نتیجه مطمئنی برای شاگردان گواردیولا نخواهد بود و این تیم برای رسیدن به نیمه نهایی یک نبرد سخت دیگر را پیش رو خواهد داشت. در این دیدار و برای تیم منچستر سیتی، کوین دی بروین و فودن گلزنی کردند و تک گل تیم بورسیا دورتمند را نیز مارکو رویس به ثمر رساند. 

پپ گواردیولا پس از اینکه توانست با گل دقیقه ۹۰ تیمش، مقابل دورتمند به برتری رسیده و یک قدم تا نیمه نهایی بردارد، درباره این بازی گفت: «می خواهم به بازیکنانم تبریک بگویم. اینکه چطور با هم کار کردند جای تبریک داشت. با توجه به کیفیت حریف، نه به این خاطر که مانمی توانستیم این کار را بکنیم، اینکه چقدر جنگیدیم و تا آخر با هم متحد ماندیم عالی بود.ما در این دیدار فشار را حس کردیم و نمی‌دانستیم که چطور باید بازی کنیم. قطعاً پیروزی بهتر از تساوی است و این به ما برای بازی برگشت کمک خواهد کرد. در نیمه اول در مورد کار با توپ و پاسکاری به اندازه کافی هوشمندانه عمل نکردیم. ما در این دیدار در بازیسازی خوب نبودیم که این امری طبیعی بود چون حریف‌مان تیمی قدرتمند و باکیفیتی است که سرعت بالایی هم در خط حمله‌اش دارد. دورتموند تیمی خاص در لیگ قهرمانان است و انجام کارهای مدنظرمان مقابل آنها دشوار بود، اما در نیمه دوم عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشتیم و دو یا سه موقعیت خیلی خوب داشتیم. در نهایت نتیجه خوبی به دست آوردیم و با این شرایط برای بازی برگشت شانس صعود داریم. ما این بازی را دوباره نگاه خواهیم کرد و آن را آنالیز می‌کنیم. باید چند چیز جزئی را درست کنیم و در بازی برگشت هم به دنبال پیروزی خواهیم بود.» 

در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا امشب نیز دو مسابقه برگزار خواهد شد. جایی که از ساعت ۲۳ و ۳۰ تیم پورتو باید از تیم چلسی میزبانی کند و و بایرن مونیخ در آلمان به مصاف تیم پاری سن ژرمن خواهد رفت. 

کد خبر: 12525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =