تفکیک قانونی نوع مشاغل و قراردادها خواسته کارگران است

رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در خصوص نوع مشاغل و قراردادهای کار می گوید: خواسته جامعه کارگری این است که در خصوص نوع مشاغل و نوع قراردادها بصورت موقت، دائم و فصلی تفکیک قائل شویم.

به گزارش آتیه آنلاین، اولیاء علی بیگی با بیان اینکه امروزه بیش از ۹۵ درصد نیروی کار در کشور علی‌رغم حضور بسیاری از آنان در کارهایی با ماهیت مستمر، با قراردادهای سه ماهه، شش ماهه و بعضاً حتی یک ماهه مشغول بکار هستند، تصریح کرد: بخشی از مشکلات ناشی از ثبت و گسترش قراردادهای موقت کار، ضعف حوزه قوانین است و چرا تا بحال نسبت به اصلاح این قوانین اقدام نشده جای سئوال است.

این فعال کارگری اظهار داشت: با توجه به اینکه تمام قوانین و مقررات بصورت چند ساله با شناسایی ایرادات و ضعف های مختلف باید مورد بررسی دوباره و بازبینی و اصلاح قرار گیرند، قوانین و دستورالعمل های حوزه کار و قوانین و مقررات آن نیز در طی سالهای متمادی گذشته باید شامل حال اصلاح قرار می گرفت.

این فعال کارگری اظهار داشت: انتظار جامعه کارگری از دولت و مجلس در همه دوره ها این است که ساماندهی قراردادهای موقت کار را بصورت کلان در دستور کار قرار دهند و اصلاح قوانین را مدنظر داشته باشند. عدم امنیت شغلی، ضعف برخورداری از حقوق صنفی را در بسیاری از موارد بدنبال خواهد داشت.

حداقل ۷۰ درصد نیروی کار  قرارداد دائم داشته باشند

علی بیگی به توصیه های کارشناسانه سازمان ملل در خصوص قراردادهای کار اشاره کرده و اضافه کرد: یکی از توصیه های سازمان بین الملل کار به کشورها این است که حداقل ۷۰ درصد نیروی مشغول در کارگاه ها با قرارداد دائم اشتغال بکار داشته باشند و دیگر اینکه اگر شغلی به مدت سه سال پایدار بود و نیروی کار در این مدت در شغل مربوطه مشغول فعالیت بود، باید با قرارداد مستمر و دائم مشغول به فعالیت باشد.

کد خبر: 12491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =