تدارک تلویزیون برای ماه مهمانی خدا

تلویزیون در رمضان امسال با پخش چهار سریال در ژانرهای مختلف،تلاش می‌کند تا مخاطب را که امسال با بحرانی به نام کرونا  مواجه است برای لحظاتی پای جعبه جادو بنشاند.

به گزارش آتیه آنلاین؛ از سال گذشته تاکنون، پاندمی کرونا و خانه نشینی عامل موثری در رونق برنامه های تلویزیونی در عموم کشورهای جهان و ایران بوده است. اگرچه در طی سال های اخیر تلویزیون با ریزش مخاطب زیادی مواجه بوده اما این رسانه همواره توانسته در اعیاد وماه رمضان  تعداد بیننده حداقلی را برای سریال و فیلم هایش جلب کند.

حالا تلویزیون بعد از تمام شدن سریال‌های نوروزی، با مناسبت مهم دیگری به نام رمضان مواجه شده است و شبکه‌های سیما باید  خود را برای پخش سریال‌های ویژه ماه رمضان آماده  ‌کنند. بر این اساس تاکنون چهار سریال به عنوان گزینه اصلی پخش در رمضان ۱۴۰۰ معرفی شده اند تا در روزهای اوج درگیری با ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم، بعد از افطار مخاطب را برای لحظاتی پای جعبه جادو بنشاند.

در میان سریال هایی که برای پخش رمضانی به عنوان گزینه اصلی مطرح هستند، دو سریال از برادران افخمی دیده می شود. همچنین سعید سلطانی، کارگردان «ستایش» هم قرار است سریال جدید خود به نام «یاور» را در این شب‌ها پخش کند که به نظر می رسد باز هم در همان حال و هوا قرار دارد.

«احضار»؛ ادامه روند سریال های ماورایی

سریال جدید مرکز سیمافیلم با عنوان «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما آماده می‌شود.

در رمضان ۱۳۸۴، افخمی با ساخت سریال «او یک فرشته بود»، گونه‌ای جدید با نام ماورایی را به تلویزیون آورد و پس از آن در همین ژانر «پنج کیلومتر تا بهشت» را ساخت. حالا  او در رمضان  امسال هم  سوژه‌ای همچون گذشته را درنظر گرفته و «دعوت نحس» که بعدها به نام «احضار» تغییر نام داد عنوان این سریال است.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است:مائده و زهره دختر عمه و دختر دایی یکدیگر هستند. آن‌ها همراه با دو تن از دوستان خود، سوسن و شکیبا، برای یک سفر تفریحی عازم شمال شده‌اند. گرچه هر چهار نفر ظاهراً از دوستان صمیمی یکدیگر هستند، اما یکی از آن‌ها نسبت به مائده حسادت می‌ورزد و دل خوشی از او ندارد. این سفر بهانه‌ای می‌شود تا کینه‌ورزی‌های او برملا گردد. با پیوستن محسن -خواستگار قبلی مائده - به این جمع حوادثی رقم می خورد که زندگی و سرنوشت مائده و زهره را دگرگون می‌نماید.

در این مجموعه آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی و میلاد میرزایی بازی دارند و به گروه بازیگران افسانه چهره‌آزاد، علی دهکردی، خیام وقار کاشانی، درسا بختیار، غزال نظر و صالح میرزاآقایی نیز اضافه شدند.

«بچه مهندس ۴» و  حذف روزبه حصاری

سریال «بچه مهندس ۴» نیز  به کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی، برای پخش از شبکه دو در ماه رمضان آماده شده است.

در فصل چهارم سریال «بچه مهندس»، روزبه حصاری، بازیگر نقش جواد حضور ندارد و «محمدرضا رهبری»  به عنوان نقش جایگزین انتخاب شده است. چندی پیش سعید سعدی تهیه کننده سریال اعلام کرد که به دلیل درخواست‌های نامتعارف و غیرحرفه‌ای روزبه حصاری، این بازیگر از پروژه کنار گذاشته شده است.

 ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، عبدالرضا اکبری، سهند جاهدی، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور، شیوا خسرومهر، عزت‌الله مهرآوران، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی و امید روحانی بازیگران آن هستند.

  «یاور» با تم «ستایش»

سریال «یاور» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی آرمان زرین کوب هم برای شبکه سه ساخته می‌شود. مجموعه ۳۰ قسمتی «یاور» ملودرامی اجتماعی است که قسمت‌های معمایی و تِم جوانمردی دارد. داریوش ارجمند، امید علیمردانی، ارسلان قاسمی، محمد حاتمی، زهرا سعیدی، شبنم فرشادجو، فقیهه سلطانی، مهوش افشارزاده و اسماعیل محرابی ازجمله بازیگران این سریال هستند و ارجمند هم در این سریال نقش «یاور» را بازی می‌کند.

بازگشت افخمی با یادآوری سیل نوروز ۹۹

بهروز افخمی پس از هفت سال دوری از تلویزیون، سال گذشته مجموعه «رعد و برق» را در مناطق سیل‌زده جلوی دوربین برد و قرار است ماه مبارک رمضان از شبکه پنج سیما پخش شود. رعد و برق به تهیه‌کنندگی داود هاشمی، قرار است گوشه‌ای از زحمات و تلاشگران حادثه سیل و اتفاقاتی که افتاده را نشان دهد و با تصویربرداری در استان های لرستان، خوزستان، گلستان و تهران به روزهای پایانی تصویربرداری در شهر گرگان رسیده است.

محمد فیلی، مهران رجبی، شهین تسلیمی، مختار سائقی، شهرام قائدی، مهدی زمین پرداز، مرتضی کاظمی و... ازجمله بازیگران این مجموعه هستند.

کد خبر: 12490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =