تولید قطعات تعمیری بدنه جت‌های جنگنده با چاپگر سه بعدی

یک شرکت سوئدی از جایگزینی قطعات معیوب و تعمیری بدنه جت جنگنده گریپن با استفاده از قطعات تولید شده با چاپگر سه بعدی برای اولین بار خبر داده است.

به گزارش آتیه آنلاین، مهر نوشت: پرواز آزمایشی جنگنده تعمیر شده با استفاده از این قطعات با موفقیت بر فراز کارخانه شرکت ساب در سوئد در تاریخ ۱۹ مارس سال ۲۰۲۱ انجام شد.

بر اساس این گزارش که به نقل از نیواطلس نوشته شده: انتظار می‌رود این موفقیت موجب تولید منظم قطعات تعمیری ابزار مختلف جنگی و نظامی با استفاده از چاپگر سه بعدی در سال‌های آینده شود. با توجه به ضرورت استحکام وسایل و ابزار جنگی و دوام و پایداری قطعات تولید شده با چاپگرهای سه بعدی، استفاده از این چاپگرها بدین منظور همیشه با ابهام مواجه بوده است. اما گفته می‌شود در آینده حتی برای تعمیر کشتی‌های جنگی و رفع نیازهای لجستیکی آنها نیز از قطعات تهیه شده با استفاده از چاپگرهای سه بعدی استفاده خواهد شد.

این تحول تعمیر سریع جنگنده‌های آسیب دیده در نبردهای هوایی را با هزینه کمتر و سرعت بیشتر ممکن می‌کند تا تعداد بیشتری از هواپیماهای جنگی همیشه آماده پرواز و شرکت در عملیات رزمی باشند.

ساب از سال ۲۰۱۸ در تلاش برای استفاده از چاپگرهای سه بعدی برای تعمیر سریع بدنه بیرونی آسیب دیده هواپیماهای جنگی بوده و تکمیل این طرح با اسکن سه بعدی بدنه جنگنده‌های تولیدی آن ممکن شده است. برای تهیه قطعات تعمیری با چاپگر سه بعدی از نوعی پلیمر بسیار مستحکم ارزان قیمت و مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش و مواد مختلف شیمیایی استفاده شده است.

کد خبر: 12459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =