۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 12456
موج سواری کرونا در یزد

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از افزایش آمار فوتی های کرونا در استان یزد خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، محمود نوری شادکام اظهار داشت: در شرایطی که آمار فوتی های کرونا طی دو ماه اخیر به صفر و حداکثر یک نفر رسیده بود، در شبانه روز گذشته این روند افزایشی شد و آمار فوتی ها به چهار نفر رسید.

وی همچنین عنوان کرد: روند مراجعه افراد به مراکز درمانی استان افزایش یافته و روند بستری ها به صورت تصاعدی در حال افزایش است.

نوری شادکام یادآور شد: امروز آمار بستری های مشکوک به کرونا در استان یزد  به ۳۰۰ تن رسیده که از این تعداد، ۴۳ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سیر افزایشی کرونا در استان افزود: در شبانه روز گذشته، ۹۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شدند.

نوری شادکام ادامه داد: این روند افزایشی نتیجه شلوغی بازار در اواخر اسفند است و هنوز فجایع سفرها و دورهمی ها و مهمانی های نوروزی خود را نشان نداده و انتظار داریم تبعات عادی انگاری های تعطیلات را در دو هفته دیگر شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: استفاده صحیح مردم از ماسک، عدم حضور در اماکن پرتردد و شلوغ تا حد امکان، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست و صورت با آب و صابون و ضدعفونی مرتب سطوح و دست ها به ویژه قبل از صرف غذا مورد توجه شهروندان  قرار گیرد.

کد خبر: 12456

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =