صالحی امیری با رییس فدراسیون جهانی بدنسازی دیدار کرد

رییس فدراسیون جهانی بدنسازی پس از حضور در تهران با رییس کمیته ملی المپیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، صبح امروز ١٧ فروردین‌ماه رافائل سانتوخا، رییس IFBB، عبدالمهدی نصیرزاده، رییس فدراسیون ایران به همراه سایر مسوولان فدراسیون پس از بازدید از موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک با سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست با تاکید بر ورزش پاک پیرامون بحث‌های بین‌المللی، از جمله ارتباط فدراسیون جهانی با فدراسیون ایران، شانس اخذ میزبانی جهانی و کسب کرسی‌های بین‌المللی بحث شد.

رئیس IFBB در ابتدای صحبت هایش با تاکید بر اینکه باور داریم مسئله دوپینگ باید ریشه کن شود، تصریح کرد: رشته های بادی کلاسیک، فیزیک و فیتنس رشته هایی هستند که باید به دور از هرگونه دارویی باشند. گاهی بعضی افراد تلاش می کنند قوانین را دور بزنند، ما باید سعی کنیم نسل جوان را از دوپینگ دور نگاه داریم.

رافائل سانتونجا در ادامه افزود: ما فعالیت های زیادی داشتیم و از طرف IOC به رسمیت شناخته شده ایم اما جزو آرزوهای ماست که رشته های زیر مجموعه IFBB، المپیکی شود.

وی در خصوص میزبانی ایران در مسابقات آسیایی و جهانی دید کاملاً مثبتی داشت و در پاسخ به رئیس کمیته ملی المپیک گفت: امیدوارم این اتفاق بیافتد و میزبانی های سال های ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣ به ایران داده شود.

صالحی امیری خطاب به رییس IFBB، گفت: مطمئن هستم شما هم همچون ما روی مساله مبارزه با دوپینگ بسیار حساس هستید. ما به دنبال ورزش پاک هستیم. انتظار داریم این سبک جدید زندگی را برای نسل جدید طراحی کنید. فدراسیون ایران هم حداکثر تلاشش را انجام داده است و نصیرزاده و همکارانش به دنبال استقرار ورزش پاک در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هستند و قدم‌های خوبی هم برداشته و موفق بوده‌اند.

رییس کمیته ملی المپیک در پایان صحبت‌هایش درباره کسب کرسی‌های بین‌المللی ایران و پتانسیل‌های موجود صحبت کرد و افزود: امیدواریم کرسی‌های بین‌المللی بیش‌تر و بهتری نصیب ایران شود و حمایت صد درصدی خودمان را از فدراسیون ایران برای اخذ میزبانی‌های بین‌المللی اعلام می‌کنیم و امیدواریم این اتفاق بیافتد.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تصریح کرد: اولین دوره مسابقات فیتنس قهرمانی کشور را آخر همین هفته برگزار می‌کنیم که نیاز به حمایت کمیته ملی المپیک و همچنین IFBB داریم چون فیتنس شانس حضور در المپیک را دارد.

نصیرزاده با اشاره به صحبت رافائل سانتونجا در این‌باره که فیتنس یک سبک زندگی است افزود: با حمایت فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام می‌توانیم این رشته را در ایران ترویج بدهیم.

او در ادامه یادآور شد: طبق مذاکراتی که انجام شد میزبانی‌های مسابقات جهانی تا سال‌های ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣ به کشورهای مختلف داده شده است اما ما درخواست دادیم که میزبانی رقابت‌های آسیایی ٢٠٢٢ و میزبانی مسابقات جهانی را در سال ٢٠٢٣ به ایران بدهند. طی این چند روز هم امکانات موجود جهت میزبانی‌های چنین رویدادهایی را نشان خواهیم داد.

کد خبر: 12454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =