چهار شهرستان کرمان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند

 جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه شهرستان های رفسنجان، شهربابک، سیرجان و کرمان در وضعیت نارنجی هستند، گفت: ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد و شهرستان‌های رابر، عنبرآباد، فاریاب و فهرج در شرایط آبی قرار دارند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، محمد صادق بصیری  در جمع رسانه ها درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان کرمان، افزود: طبق اعلام سامانه رسمی وزارت بهداشت موج چهارم کرونا از غرب کشور به سرعت در حال شیوع است و ۶ مرکز استان از جمله کرمان از روز گذشته ۱۶ فروردین ماه در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: باید پروتکل های بهداشتی از سوی مردم همچنان رعایت شود، ضمن آنکه استفاده از ماسک تا حدی فرهنگ شده و جلوی بسیاری از سرماخوردگی ها و بیماری های تنفسی را گرفته، اما مساله مهمتر رعایت فاصله اجتماعی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حکم قانون را دارد و تخطی از قانون جرم است، اظهارداشت: همه ما برای مقابله با کرونا مسئولیت اجتماعی و انسانی داریم و آحاد مردم باید به آن توجه کنند.

بصیری به طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها اشاره کرد و افزود: براساس این طرح الزامات قانونی در وضعیت های رنگ بندی در تردد، کسب و کار، آموزش و مراسم مشخص شده است.
وی عنوان کرد: ورود و خروج به شهرهای نارنجی کنترل می شود و ورود پلاک های غیربومی به شهر کرمان، سیرجان، رفسنجان و شهربابک ممنوع است و متخلفان شامل جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در هر ۲۴ ساعت می شوند.
بصیری گفت: تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در تمام شهرهای استان ممنوع است و کاهش حضور تا یک سوم (یک سوم دورکاری و یک سوم حضور) کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها به میزان یک دوم باید صورت گیرد.

کد خبر: 12453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =