۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 12438
شهادت دو محیط بان در زنجان

متاسفانه شب گذشته در جریان تعقیب و گریز بین افراد ناشناس و دو محیط بان زنجانی، دو حافظ محیط زیست در اثر اصابت گلوله جنگی به شهادت رسیدند.

به گزارش آتیه آنلاین، بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، متأسفانه شب گذشته بر اثر تعقیب و گریز بین افراد ناشناس و محیطبانان که در تعقیب یک خودروی نیسان در منطقه حفاظت شده فیله خاصه استان زنجان بودند، دو نفر از محیط بانان ایثارگر به نام ‌های مهدی مجلل و میکاییل هاشمی بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی، به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

بر اساس اخبار منتشر شده، سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: متاسفانه بامداد امروز (۱۷ فروردین‌ماه) در پی درگیری محیط‌بانان زنجانی با شکارچیان غیرمجاز، دو تن از این افراد به شهادت رسیدند که پس از حادثه بلافاصله تیمی برای بررسی موضوع و شناسایی افراد دخیل در ماجرا وارد عمل شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان عنوان‌ کرد: در این رابطه یک مظنون تاکنون بازداشت شده است و تحقیقات برای دستگیری افراد دیگر در حال انجام بوده و اطلاعات لازم در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

این مسئول با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم هیچ فردی امنیت جامعه را به مخاطره بیندازد، افزود: پلیس تا حصول نتیجه با جدیت موارد را بررسی می‌کند و قطعاً با متخلفان برابر قانون به ‌شدت برخورد خواهد کرد.

کمی بعد از انتشار خبر دستگیری یکی از ضاربان دو محیط بان، روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست از دستگیری ضارب دوم خبرداد.

پیام تسلیت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

در پی شهادت محیط بانان استان زنجان عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم پیام تسلیتی صادر کرد.

معاون رییس جمهور از دستگاه قضایی خواست با رسیدگی فوری به این جنایت و شناسایی، دستگیری و صدور رای قاطعانه برای عاملین شهادت محیط بانان استان زنجان شد.

در متن پیام تسلیت عیسی کلانتری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست آمده است: شهادت سربازان پر افتخار عرصه حفاظت از محیط زیست، محیط بان شهید مهدی مجلل و محیط‌بان شهید مییکاییل هاشمی را به خانواده مکرم این دو شهید، جامعه علاقمندان و فعالات محیط زیست و تمامی محیط بانان کشور، تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

بی تردید، یاد، خاطره و ایثارگری های خالصانه ی آن شهدای ارجمند در سطوح مختلف حفاظت از آب و خاک ایران اسلامی، الهام بخش تمامی دلداگان به طبیعت و نسل های امروز و فردای این مملکت خواهد بود.

اینجانب ضمن درخواست از دستگاه محترم قضایی برای رسیدگی فوری به این جنایت و شناسایی، دستگیری و صدور رای قاطعانه برای عاملین که موجب درس عبرتی برای سایر متجاوزین به جان محیط بانان و عرصه های طبیعت شود، از خداوند متعال برآن شهدای عزیزرفعت جایگاه و غفران الهی را مسئلت می جویم.

کد خبر: 12438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =