تامین برق صنایع افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اظهار امیدواری کرد: امسال با هماهنگی‌ها تامین برق صنایع بیشتر شود.

به گزارش آتیه آنلاین، ایرنا نوشت: محمدحسن متولی‌زاده در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های برقی نخستین پویش هر هفته الف ب-ایران در سال ۱۴۰۰ از محل مرکز پایش صنعت برق، افزود: اجرای طرح برق امید در چند ماه گذشته موجب شد بیش از هفت میلیون مشترک کم مصرف از تخفیف‌های این طرح بهره‌مند شوند.

وی ضمن اشاره به کاهش عرضه سوخت به نیروگاه‌ها در سال گذشته که سبب کاهش عرضه برق به بخش صنایع شد، ابراز امیدواری کرد: امسال با هماهنگی‌ها تامین برق صنایع بیشتر شود.

مدیرعامل توانیر ادامه‌داد: تلاش برای پایدار ماندن و کنترل رشد بار از دو سال پیش انجام شده و امسال این موضوع ادامه خواهد یافت.

متولی‌زاده گفت: پایدار ماندن این رشد و کنترل آن، علاوه بر نیاز به اجرای سیاست‌های تشویقی، نیازمند سیاست‌های بازدارنده است که باید جدی گرفته شود.

وی، یکی از سیاست‌های بازدارنده را لزوم تصویب تعرفه بحرانی که اکنون در هیات دولت است دانست و افزود: تصویب سریعتر این تعرفه کمک بسیار مهمی به کنترل و پایدار ماندن رشد بار است.

مدیرعامل توانیر، بر ضرورت آغاز نهضت بهینه‌سازی لوازم برقی مردم تاکید کرد و گفت: باید این امر کلید بخورد تا بتوان از نتایج مثبت آن در پایدار ماندن رشد بار برخوردار شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته سالی بسیار سخت برای صنعت برق بود، سال ۱۴۰۰ را نیز سالی بسیار مهم توصیف کرد.

متولی زاده بر استفاده حداکثری از ظرفیت بودجه امسال برای بخش برق تاکید کرد که موجب رونق بیشتر این صنعت خواهد شد.

این مقام مسوول، تلاش برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی و صنایع در سال جاری را از اولویت‌های توانیر برشمرد.

وی، عبور موفق از تابستان امسال را از دیگر برنامه‌های توانیر اعلام کرد و گفت: اقدام های اجرایی این مهم هم اکنون آغاز شده است.

امروز و با حضور وزیر نیرو نخستین پویش هرهفته الف-ب ایران در سال ۱۴۰۰ با بهره‌برداری از پنج طرح بزرگ توزیع برق کشور در قالب هشت‌هزار و ۱۴۲ پروژه توسعه، احداث، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق کلید خورد.

کد خبر: 12413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =