چرا «قند پهلو» نوروزی کرونایی شد؟

فصل نهم قند پهلو که با موضوع اختصاصی بازآموزی مهارتهای فردی مقابله با کویید ۱۹ در نوروز ۱۴۰۰ تولید شده بود با توجه به شرایط اضطراری همه گیری جدید این ویروس، دوباره پخش می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، امیر قمیشی تهیه کننده «قند پهلو» که از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود درباره فصل نهم این برنامه که اشعار شرکت کنندگان به موضوع کووید ۱۹ و ویروس کرونا پرداخته بود گفت: شعار فصل نهم خلاصه شده در یک مصرع است اینکه «کرونا با کسی شوخی ندارد» و آثار ارائه شده در سیزده قسمت در حال تاکید روی این نکته هستند.

وی ادامه داد: ذکر این نکته مهم که کرونا شوخی بردار نیست، گاهی آنقدر جدی است که می‌توان از ابزاری چون طنز که گاهی جدی‌ترین نقطه مواجهه موقعیت تراژیک با موقعیت کمیک است برای انتقال پیام‌های هدفمند و اثرگذار که ویژگی اصلی طنز و فکاهه است از آن بهره جست.

قمیشی در ادامه درباره بازپخش این مجموعه در شرایطی که ویروس کووید ۱۹ دوباره همه گیر شده است، بیان کرد: ما تصمیم گرفتیم یک فصل کامل از «قند پهلو» را پس از دو، سه سالی دوری از آنتن به بازآموزی پروتکل‌های فردی کرونا اختصاص دهیم و همان زمان به رسانه‌ها، مجری و داوران این مهم را گوشزد کردیم که اگر چه ظاهراً با تلاش شبانه روزی کادر درمانی وضعیت همه‌گیری در زمستان گذشته به حداقل خود رسید امّا خدای ناکرده در صورت غفلت و فراموش کردن کمینگاه خطرناک نوروز ممکن است کشور دوباره همانگونه که وزیر بهداشت و ستاد ملی کرونا رسماً اعلام کرده بودند با بحران مواجه شود.

وی اضافه کرد: به همین سبب هم با برجسته کردن عناصر مرتبط با کویید ۱۹ در فرم، دکور و البته محتوای برنامه خواستیم ۱۳ شب به سهم کوچک خود به مخاطبانمان یادآوری کنیم همه‌گیری جای دوری نرفته و ممکن است با غفلتی برگردد که متاسفانه برگشت.

تهیه کنده «قندپهلو» اظهار کرد: در حال حاضر هم با توجه به روند صعودی همه‌گیری بی تردید آگاه سازی و تبیین آموزه‌های مواجهه با اپیدمی کرونا یک ضرورت است. مخاطب علاوه بر آگاهی از خطرات و پیامدهای فردی و اجتماعی عدم رعایت پروتکل‌های اعلام شده با زبانی جدی، گاهی توام با عتاب یا از طریق قالب‌های مرسومی چون گزارش‌های خبری و… با توجه به گذشت بیش از یک سال از آغاز اپیدمی و یکنواختی طبیعی فرم پیام‌های رسانه‌ای، قالب‌های نوین دیگری نیز طلب می‌کند. قالب‌هایی که ضمن گوشزد جدی خطرات، روی مخاطب اثرگذار هم باشد و این میان طنز و کمدی هوشمندانه سهم قابل توجهی می‌توانند داشته باشند.

بازپخش فصل نهم «قند پهلو» ساعت ۲۳ به صورت یک شب در میان روی آنتن شبکه آموزش می‌رود که پس از ۱۳ شب نوروز به پخش رسیده است. علاوه بر رضا رفیع، شهرام شکیبا و ناصر فیض به عنوان مجری و داوران ثابت، مهدی فرخ سیر پزشک متخصص بیماری‌های عفونی نیز از نظر پزشکی و داده‌های درمانی نظر مشورتی خود را به داوران و شرکت کنندگان در طول برنامه ارائه می‌کند.

«قندپهلو» امسال در شرایطی روی آنتن رفت که دکور برنامه و چیدمان لوکیشن کاملاً با محور کرونا طراحی شد و المان‌های ماسک و ویروس کرونا در همه بخش‌های دکور دیده می‌شود.

علاوه بر آن شعرهای شرکت کنندگان و طنازی‌های آنها به موضوع کرونا اختصاص یافت با تاکید بر این نکته که کرونا با کسی شوخی ندارد.

کد خبر: 12394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =