غرضی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

سیدمحمد غرضی عضو کابینه سازندگی برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، «سیدمحمد غرضی» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اعلام این خبر، گفت: ۸۰ سال است که سرباز انقلاب و مردم هستم  و «برای خودم مسمی (لقب و شناخته شدن) ندارم چون کسانی که مسمی دارند طلبکار می‌شوند.»  

وزیر پیشین پست، تلگراف و تلفن ادامه داد: چپ و راست و مستقل و نه هیچ چیز دیگری برای من مسمی نمی‌شود و جزو بی‌نام و نشان‌ها هستم.

غرضی ۸۰ ساله که پیش از این دو بار دیگر نامزد ریاست جمهوری شده بود در گفت‌وگو با ایرنا درباره نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، گفت که در ۴۰ سال اخیر در سنگرهای مختلف خدمت کرده‌ام و شیوه کار من مشخص است. بدون برنامه کاری از پیش نمی‌رود اما برنامه خود را نمی‌نویسم چون مردم فرصت خواندن  ندارند و به عملکرد افراد در گذشته رجوع می‌کنند. همانطور که در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۹۶ با ارائه برنامه‌ای یک قرن گذشته را مرور کردم و گفتم که همه دولت‌های بعد از مشروطه طوری عمل کردند که از چشم مردم و نخبگان افتادند، برنامه من این است که به مردم بگویم که با این روش‌ها مخالفم و به سمتی می‌روم که حقوق عامه را بر حقوق خاصه ترجیح داده شود.

وزیر پیشین نفت در ادامه همین مصاحبه، خود را بدهکار به انقلاب اسلامی معرفی کرد و خاطرنشان کرد: نمی‌گویم بهترین بودم، اما خدماتم به مردم رسید و حقوق عامه را تامین کرد. به جای اینکه خط تلفن به مدیر کل بدهم به مردم و عادی تلفن دادم.

او درباره شرایط سنی‌اش و احتمال تاییدنشدنش از سوی شورای نگهبان، بیان کرد: چه طرح این مجلس درباره شرط سنی به انتخابات ۱۴۰۰ برسد یا نرسد، کار خودم را می‌کنم. اینکه عده‌ای برای ریاست جمهوری طرح بدهند و به قول مسیح مهاجری مدیر مسوول روزنامه جمهوری اسلامی برای تن خود پیراهن بدوزند ارزش ندارد برای مردم اهمیتی ندارد.

کد خبر: 12393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =