ارتقاء معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی با اجرای متناسب‌سازی حقوق

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی سازمان تامین اجتماعی مطالبات این قشر محقق شد و باید از مسئولان این سازمان تقدیر کرد.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همواره و طی یک سال اخیر یکی از مطالبات اصلی این قشر بود و آن‌ها همواره این مسئله را مطرح می کردند که خوشبختانه این قانون در قالب دو مرحله انجام شد.
وی با بیان اینکه در گذشته پیامک‌های بسیاری از بازنشستگان بابت همین مشکل دریافت می‌کردیم، افزود: اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی می‌تواند در راستای ارتقای معیشت و رفاه خانواده این قشر حداقلی بگیر کمک کننده باشد و حداقل دستاوردی که اجرای آن دارد این است که دیگر اجحافی در حق این بازنشستگان نسبت به دیگر بازنشستگان کشوری و لشکری نمی‌شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: شاید در شرایط کنونی اقتصادی اجرای چنین طرح هایی هم نتواند به اندازه کافی مشکلات بازنشستگان را حل کند اما سازمان تامین اجتماعی با اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان به معیشت و رفاه آن‌ها تا حد زیادی کمک کرد که باید از مسئولان و مجریان این طرح تقدیر کرد.
مرحبا بر ادامه یافتن متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری و سال های آینده تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای تخصیص منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این طرح کمک شایانی به سازمان تامین اجتماعی در روزهای پایانی سال گذشته کرد و آن این بود که ۸۹ هزار میلیارد تومان در قالب رد دیون دولت به این سازمان بازگشت و با این منابع مالی قطعاً اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در کنار سایر خدمات این سازمان با قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.
وی اعلام کرد: طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان شکاف اجتماعی و اقتصادی بین اقشار حداقلی بگیر ویژه بازنشستگان را برطرف می کند و مجلس شورای اسلامی به عنوان وظیفه ذاتی خود نظارت بر اجرای هر چه بهتر این طرح را در دستور کار خود قرار می‌دهد و امیدواریم در آینده شاهد بهبود وضعیت اقتصادی همه ایرانی ها به ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی باشیم.

کد خبر: 12365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =