جوانان خوش‌آتیه‌ای داریم که شانس مدال دارند

سرمربی تیم ملی جودو ایران گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا از ملی‌پوشانی بهره می‌بریم که بسیار خوش آتیه هستند و شانس کسب مدال دارند.

اعضای تیم ملی جودو ایران از امروز (چهارشنبه) رقابت خود را در مسابقات قهرمانی جودو آسیا آغاز خواهند کرد. پس از رفع تعلیق فدراسیون جودو، این نخستین مسابقات رسمی جودوکاران ایران در سطح بین المللی است. در همین راستا محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده، سرمربی جودوی ایران در گفت‌وگو با آتیه آنلاین؛ اظهار داشت: من به نفراتم در این مسابقات ایمان دارم و فکر می‌کنم می‌توان روی درخشش آنها در این میدان و میادین بین‌المللی آتی حساب ویژه‌ای باز کرد.

سرمربی تیم ملی جودو در ادامه و در پاسخ به این سوال که نحوه گزینش نفرات برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا چگونه بود و چه روندی را پشت سر گذاشت، گفت: پس از خبر رفع تعلیق فدراسیون جودو و در اختیار داشتن این فرصت که بتوانیم راهی مسابقات برون مرزی شویم و در گام نخست می‌توانیم در مسابقات آسیایی قرقیزستان که گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو نیز به شمار می‌رود شرکت کنیم، هدف اولمان این بود که تیمی یک دست و همدل را راهی مسابقات کنیم. 

وی ادامه داد: برای جمع و جور کردن و آماده سازی تیم ملی،تنها نزدیک به ۲ ماه زمان داشتیم. زمان و فرصتی اندک که دست ما را برای مانور بیشتر روی نفرات اعزامی بسته بود. به همین دلیل برای گزینش ملی‌پوشان اعزامی به رقابت‌های آسیایی قرقیزستان فقط موفق شدیم ۲ مرحله اردوی آماده‌سازی داشته باشیم. البته همین دو مرحله هم می توانست مفید باشد در واقع ما نباید هیچ فرصتی را از دست می‌دادیم. 

حاج یوسف زاده با اشاره به این که اگر زمان بیشتری در اختیار داشتیم، می توانستیم تیم بهتری و آماده تری را اعزام کنیم، خاطر نشان کرد:  شرایط پیش روی ما شرایط ویژه و خاص در زمانی محدود بود. بنابر این ما با همفکری و حمایت رئیس فدراسیون تصمیم گرفتیم بهترین‌های جودوی جوانان را که قبل از تعلیق تقریباً در رده سنی نوجوانان و جوانان موفق شده بودند چندین مدال آسیایی کسب کنند را به همراه کاپیتان پر امید و توانمند جودوی ایران محمد محمدی بریمانلو گزینش کرده و به این رقابت‌ها اعزام کنیم. 

سرمربی تیم ملی جودو درباره اینکه تا چه مقدار به حضور بازیکنان جوان و کم تجربه تر میدان و فرصت داده شده است، تا در این رقابتها حضور داشته باشند، توضیح داد: تلاش ما دقیقا همین بود که جوانان و نوجوانان فرصت نشان دادن توانمندی خود را داشته باشند، مثلا ما جوان خوش‌آتیه‌ای مثل سعید کرجی که موفق شده بود سال قبل از تعلیق در مسابقات آسیایی کره جنوبی و در رده سنی جوانان صاحب عنوان نایب قهرمانی آسیا شود را برای اعزام به بیشکک و مسابقات آسیایی بزرگسالان در نظر گرفتیم که جوانی با آتیه و سرشار از انگیزه است. ما به این نفرات امیدواریم و اطمینان داشته باشید دست پر بر می گردیم.

یوسف زاده در پایان درباره اینکه چرا اعضای تیم جودو ایران در دو گروه عازم قرقیزستان شدند، گفت: ما ابتدا قرار بود در یک گروه به بیشکک اعزام شویم اما با توجه به دستورالعمل میزبان برای گرفتن آزمایش کووید ۱۹ و اینکه مسابقات قرار است طی ۳ روز و در دو وزن برگزار شود، شرایط به گونه‌ای دیگر تغییر کرد و قرار بر این شد تا کاروان جودو در ۲ گروه به این مسابقات اعزام شود. 

کد خبر: 12338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =