کوهنورد اعزامی از فارس سکوی سوم جهان را فتح کرد

 علی قره غیبی دونده کوهنورد اعزامی از هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی استان فارس سکوی سوم رقابت های جهانی دو کوهستان که در ترکیه برگزار شد را فتح کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، رییس هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی استان فارس یکشنبه با اعلام این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: قره غیبی چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۰ در رقابت های جهانی  اولترا تریل آلانیا ترکیه در دسته ۴۸ کیلومتر با عنوان ماراتن کوهستان شرکت کرد و به این مقام ارزشمند دست یافت.

حمید رضا ایزدی ادامه داد: این ورزشکار اعزامی از فارس در مجموع با ارتفاع ۲ هزار و ۶۹۰  متر در مدت زمان پنج ساعت و ۱۴ دقیقه طی کرد و مدال برنز را بر گردن آویخت.

وی اضافه کرد: در این پیکار ها ۷۲ دونده کوهستان شرکت داشتند و مدت زمان در نظر گرفته شده ۱۰ ساعت و نیم اعلام شده بود که قره غیبی با پشت سر گذاشتن نیمی از زمان تعیین شده به این مقام دست یافت.

ایزدی گفت: در پایان دسته ۴۸ کیلو متر هکتور هینز از انگلستان با زمان چهار ساعت و ۳۹ دقیقه مقام نخست کسب کرد، آندریاس اولیویا اسکولو از پرو  با زمان چهار ساعت  ۵۸ دقیقه نایب قهرمان شد و علی قره غیبی هم با زمان پنج ساعت و ۱۴ دقیقه عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

همچنین حسین نیرومند دیگر دونده کوهستان که به صورت آزاد از استان فارس در این رقابت ها شرکت کرده بود به مقام پنجم دست یافت.

کد خبر: 12196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =