رویکرد تامین‌اجتماعی در مسیر رضایتمندی بازنشستگان و کارگران است

قائم مقام دبیرکل کانون عالی انجمن صنفی کارگران کشور با تاکید بر اقدام قابل تحسین تامین‌اجتماعی در ارتباط با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: رویکردی که در سازمان تامین‌اجتماعی از زمان مدیریت جدید شکل گرفته رضایتمندی را در حوزه‌های مختلف فعالیت این سازمان موجب شده است.

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با اشاره به رضایتمندی اقشار مختلف بازنشستگان و کارگران از سازمان تامین‌اجتماعی اظهار کرد: می‌توان گفت که در میان بازنشستگان سازمان تامین‌اجتماعی پس از عملیاتی شدن موضوع متناسب‌سازی رضایتمندی نسبی حاصل شده و این اقدام که در دهه گذشته سابقه نداشته است در واقع گامی بسیار ارزشمندی در مسیر تمرکز بر معیشت بازنشستگان به ویژه بازنشستگان حداقل بگیر سازمان تامین‌اجتماعی به شمار می‌رود.

آرامش جامعه کارگری و بازنشستگی با اجرای متناسب‌سازی

مدیر اجرایی کانون انجمن صنفی کارگران استان تهران افزود: توجه به موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که از مرداد ماه سال گذشته آغاز  و در اسفند ماه نیز با اجرای مرحله دوم تکمیل شد، در واقع آرامشی را به جامعه بازنشستگان و به تبع آن جامعه کارگری تزریق کرده است. البته کارگران و بازنشستگان در واقع از هم جدا نیستند و کارگران در آینده به جمع بازنشستگان می پیوندند و طبیعتاً معیشت بازنشستگان و چگونگی توجه و متمرکز شدن سازمان تامین‌اجتماعی به موضوعات مرتبط با آن‌ها برای کارگران هم از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و بدنبال رصد اخبار و تحولات این حوزه هستند.

وی با تاکید بر این نکته که با توجه به شرایط خاص اقتصادی و تحریم‌هایی که در همه امور اثرات منفی آن را می‌توان مشاهده کرد، اینگونه اقدامات در راستای توجه به معیشت و بالا بردن کیفیت زندگی بسیار قابل تحسین است، تصریح کرد: در گذشته با وجود وعده‌هایی که در ارتباط با همسان‌سازی یا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان داده شد اقدامی صورت نگرفت اما خوشبختانه در این دوره شاهد انجام شدن این اقدام در حق بازنشستگان تامین‌اجتماعی بودیم.

اقدامات قابل تحسین سازمان تامین‌اجتماعی در سال‌های اخیر

این فعال کارگری ادامه داد: البته دیگر اقدامات سازمان تامین‌اجتماعی طی سال‌های اخیر و به طور خاص حذف دفترچه‌های درمانی و پروژه‌هایی نظیر پرونده الکترونیک هم از درجه اهمیت بالایی در زمینه صرفه‌جویی اقتصادی و تسریع در خدمت‌رسانی به بازنشستگان و بیمه‌شدگان این سازمان دارد که اثرات مثبت این اقدامات برای کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که اقدامات سازنده در راستای خدمات‌رسانی به نیمی از جامعه که در واقع تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی بسیار قابل ستایش است و اقدامات سال‌های اخیر سازمان تامین‌اجتماعی و به طور خاص متناسب سازی حقوق بازنشستگان ناامیدی را به امیدواری تبدیل می‌کند.

کد خبر: 12172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =