بیماران بستری شده کرونایی در مازندران ۲ برابر شده است

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شمار بیماران جدید شناسایی شده و میزان بستری بیماران نسبت به ماه گذشته در استان دو برابر شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مهر، سید عباس موسوی با اشاره به افزایش شمار بیماران سرپایی درپی سفرها و دورهمی های نوروزی اظهار داشت: متأسفانه شمار بستری‌ها نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سرعت انتقال بیماری سوش انگلیسی بالا است، ادامه داد: شمار بیماران جدید نسبت به ۲۸ اسفند ۲.۵ برابر و میزان بستری‌ها نیز دو برابر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقاتی که قبل از نوروز رخ داد باید وقفه‌ای ایجاد کنیم تا ویروس مهار و جلوی انتقال آن گرفته شود.

موسوی از مردم به ویژه آن‌هایی که سفر کردند خواست تا یک هفته خود را قرنطینه کنند و ادامه داد: همچنین طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، دید وبازدیدهای نوروزی ممنوع است و جلوی چرخه انتقال را بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: پرهیز از برپایی مراسم‌ها و دورهمی ها مورد تاکید جدی واساسی است و به دلیل فضاهای تالارها و رستوران‌ها استاندارد نیست باید محدودیت‌هایی در فعالیت آنها ایجاد شود.

وی شمار بیماران شناسایی شده در استان را حدود ۸۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: تمامی شهرهای استان درگیر بیماری کرونای انگلیسی و ویروس جهش یافته جدید هستند.

کد خبر: 12168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =