۹۹۸ نفر در سفرهای نوروزی آذربایجان غربی مصدوم شدند

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی از افزایش مصدومان سوانح جاده ای در سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات نوروزی ۹۹۸ نفر در اثر تصادف مصدوم شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مهر، باقر بهرامی  با اشاره به اجرای طرح نوروزی اورژانس که از ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ آغاز شده و تا ۱۶ فروردین امسال ادامه دارد، افزود: تا ۱۳ فروردین ماه امسال ۹۹۸ نفر در اثر تصادفات جاده‌ای و شهری مصدوم شدند.

وی از انجام چهار هزار و ۸۰۴ مأموریت مأموریت تصادفی و غیرتصادفی توسط اورژانس تا ۱۳ فروردین ماه امسال در استان خبر داد و افزود: تعداد مأموریت‌های اورژانس در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که چهار و ۳۸۴ مأموریت بود نزدیک ۱۰ درصد افزایش دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این مأموریت‌ها ۴۹۶ مأموریت تصادفی شهری و۳۲۸ مأموریت تصادفی جاده‌ای بوده است که به ترتیب در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۹۷.۵۸ درصد و۹۱.۸۱ درصد افزایش داشته است.

بهرامی با بیان اینکه بر اثر تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروزی تا ۱۳ فروردین ماه امسال مصدوم شده‌اند، عنوان کرد: تعداد مصدومان سوانح جاده‌ای در نوروز امسال ۱۰۴ درصد در مقایسه با مصدومان مدت زمان مشابه پارسال که ۴۸۷ نفر بود افزایش دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی از مداوای ۱۳۶ نفر از مصدومان در محل خبر داد و اضافه کرد: ۸۵۳ مصدوم نیز برای مداوا به مراکز درمانی اعزام شدند.

بهرامی فعالیت ۲۴ ساعته مرکز پیام، حضور شبانه‌روزی پزشک ارتباطات، نظارت و بازرسی مستمر نیروهای امدادی و آماده‌باش کامل پایگاه‌های امدادی استان را از مهم‌ترین اقدامات این مرکز در نوروز امسال عنوان کرد.

امسال ۹۵ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۰ در استان فعال است.

کد خبر ۵۱۸۰۷۵۸

کد خبر: 12166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =