برابری درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی با بازنشستگان کشوری 

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کرد: با اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی، درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی با بازنشستگان کشوری برابر شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مصطفی سالاری در نشست خبری امروز اظهار کرد: با اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی، درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری برابر شد.
وی با بیان اینکه خواسته ١٢ ساله مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی محقق شده است، بیان داشت: از سال ۱۳۹۸ برنامه‌ریزی‌هایی برای تحقق این امر صورت گرفت و مدیریت سازمان با حمایت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دولت، سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس، متناسب‌سازی را به سرانجام رساند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شرایط اقتصادی و ضرورت افزایش حقوق بازنشستگان، انجام متناسب‌سازی را ضروری کرده بود، افزود: از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تا فروردین ماه امسال پس از پیگیری های فراوان دو مرحله متناسب‌سازی انجام شد، که با احتساب افزایش‌های سنواتی ماده ٩٦ مجموعا منجر به افزایش ١٣٠ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شده است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر و به دنبال ایجاد این شرایط، دیگر تفاوتی میان درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و درصد افزایش بازنشستگان کشوری و لشکری ناشی از همسان‌سازی و متناسب‌سازی وجود ندارد.

سالاری با بیان اینکه احکام مورد نظر در این زمینه از پس‌فردا صادر می‌شود، افزود: در اسفند ۹۸ آنچه صندوق بازنشستگی کشوری می پرداخت نسبت به فروردین ۱۴۰۰ حدود بیش از ۱۳۰ درصد افزایش یافته است. ما تلاش کردیم مشابه آنها افزایشی داشته باشیم و عدالتی برقرار شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه نسبت به فروردین ۹۸ مجموع پرداختی ما به بازنشستگان ۶۸۰۰ میلیارد تومان بود که به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان می رسد، گفت: همان حدود ۱۳۰ درصد افزایش را ما هم اعمال خواهیم کرد.

سالاری بیان داشت: با اجرای متناسب سازی مرحله دوم ذیل ٥ عنوان پرداختی، حقوق یک بازنشسته حداقلی بگیر سازمان با ٣٠ سال سابقه کار و عائله مندی با دو فرزند از اسفندماه ١٣٩٨ تا فروردین ١٤٠٠ دو میلیون و ششصد هزار تومان افزایش یافته و از یک میلیون و ششصد هزار تومان به چهار میلیون و دویست هزار تومان افزایش می یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: حقوق یک بازنشسته حداقلی بگیر با ۲٠ سال سابقه کار با عائله‌مندی و دو فرزند از اسفند ٩٨ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: به طور کلی، حداقلی بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده است و حقوقش یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است در فروردین جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد؛ برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند حقوقشان به تناسب کاهش و برای کسانی که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده اند این رقم مقداری بیشتر است.

سالاری اضافه کرد: وصول منابع نیازمند کمک دولت است و انشالله کمبود و مشکلی در تامین منابع نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در فروردین هرچه افزایش می‌یابد در فیش حقوقی فروردین خواهد آمد، گفت: آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب اسفندماه ربطی به فروردین ندارد و چیزی هم از حقوق بازنشستگان کسر نمی شود.

به گفته وی این افزایش در فروردین در فیش حقوقی افراد لحاظ خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتاعی در پایان اظهار کرد: احتمالا تا فردا ورژن نهایی احکام را داشته باشیم و نهایتا از پس فردا امکان صدور فراهم است. همچنین واریز حقوق با زمانبندی معمول و مشابه ماههای گذشته پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 12093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =