بندرعباس در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به افزایش چشمگیر شمار بستری های کرونا گفت: متاسفانه با توجه به شرایط موجود به ویژه بندرعباس در وضعیت هشدار قرمز کرونایی قرار دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، حسین فرشیدی اظهار داشت: شماری بستری های کرونا در هرمزگان در یک هفته اخیر نسبت به هفته قبل بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته و متاسفانه بیشتر مبتلایان نیز از نوع کرونای جهش یافته هستند.

وی تصریح کرد: کرونای جهش یافته بسیار کشنده تر از کرونای معمولی است و سن ابتلا نیز در این نوع کرونا کمتر می باشد و افراد مبتلا سریعاً علامت دار شده و ریه هایشان درگیر می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: پیش از این نیز اعلام کرده بودیم که شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در صورت افزایش سفر و تردد غیرضروری در هرمزگان افزایش خواهد یافت که امروز شاهد این وضعیت هستیم.

وی ادامه داد: افزایش شمار مبتلایان و بستری ها زنگ خطری جدی برای هرمزگان است و در صورتی که شیوه نامه های بهداشتی با جدیت رعایت نشود، به طور یقین در روزهای آینده وارد یک موج صعودی جدید در استان خواهیم شد و شرایط نسبت به سال گذشته خطرناک‌تر خواهد بود.

فرشیدی خاطرنشان کرد: با توجه به روند صعودی ابتلا به کرونا در هرمزگان، در مدت ۴۸ ساعت گذشته دو بخش کووید با ظرفیت ۲۰ تخت در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس راه‌اندازی شده است.

کد خبر: 11851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =