دمای هوا در بیشتر مناطق چهارمحال و بختیاری به زیر صفر رسید

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش محسوس دما در این استان، گفت: دما در صبح روز سه‌شنبه در بسیاری از مناطق این استان به زیر صفر رسید.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، مهران چراغپور افزود: این کاهش دما در برخی از مناطق استان به بیشتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است و این موضوع درختان، باغات و گلخانه‌ها را در معرض سرمازدگی قرار داده است.

وی ادامه داد: دمای هوای صبح روز سه‌شنبه در شهرکرد به ۹.۶ درجه زیر صفر، کوهرنگ ۲.۸ درجه زیر صفر، بروجن ۳.۶ درجه زیرصفر، فرخشهر ۵ درجه زیرصفر، بن هفت درجه زیر صفر، بلداجی ۷.۸ درجه زیر صفر، سامان ۳.۴ درجه زیر صفر و فارسان سه درجه زیر صفر گزارش شد.

چراغپور در ادامه از افزایش سرعت باد در استان تا پایان هفته خبر داد و تصریح کرد: این وزش باد با انتقال گرد و غبار انتقالی از کشور عراق منجر به آلودگی هوای استان و کاهش دید خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: از بعد از ظهر چهارشنبه تا اواسط روز شنبه نیز در برخی نقاط استان بارش‌های رگباری و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام سازمان چهارمحال و بختیاری، سرمازدگی طی چندین مرحله به باغات این استان خسارت وارد کرد و بطور مثال در اسفندماه سال گذشته ۳۷۰ میلیارد ریال خسارت به باغات استان به ویژه شهرستان سامان وارد شد.

کد خبر: 11767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =