آمار بیماران کرونایی بستری در گیلان افزایش یافت

 مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان از افزایش آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان طی چند روز اخیر خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر حسن رخ شاد افزود : هم اکنون ۳۲۸ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت های ویژه را ٨١ نفر عنوان کرد و افزود: افزایش آمارهای بستری بیانگر آن است که دورهمی ها و مسافرت ها و بی توجهی به شیوع این ویروس در گیلان اثرات خود را گذاشته است.

مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان خاطر نشان کرد: از مسافران و عموم مردم در این استان به طور جدی درخواست می کنیم که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا حساسیت و دقت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش ها رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور به کمتر از ۶۰ درصد رسیده است،  بیان داشت: در گیلان رعایت پروتکل ها کمتر از میانگین کشوری است.

رخ شاد با یادآوری تغییر رنگ شهرستان رودسر از زرد به نارنجی طی چند روز اخیر خاطر نشان کرد: رودسر از شهرستان های مهم گیلان در ایام نوروز نارنجی شد لذا باید با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی از تغییر رنگ شهرها به نارنجی و قرمز پیشگیری کرد.

بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت و درمان، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۲ هزار و ۴۷۸ نفر رسیده،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور نیز به یک میلیون و ۸۶۴ هزار و ۹۸۴ نفر رسید.

کد خبر: 11761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =