رفع تصرف بیش از ۷۴ هزار متر مربع از اراضی ملی با ورود دادستانی فیروزکوه در سال ۹۹

دادستان عمومی و انقلاب فیروزکوه از رفع تصرف از ۷۴ هزار و ۵۶۱ متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین، به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، عباس رضایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: در راستای برخورد با تغییر کاربری‌های غیر مجاز و رفع تصرف از اراضی ملی، منابع طبیعی و بستر و حریم رودخانه‌ها عنوان کرد: طی سال گذشته و در راستای اعمال تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات ۳۸۲ مورد آزادسازی صورت گرفت که منجر به رفع تصرف از ۶۷ هکتار از اراضی زراعی و باغات شده است.

دادستان عمومی و انقلاب فیروزکوه خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه تخریب ساخت و سازه‌های غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها، ۶۸ مورد رفع تصرف صورت گرفت که منجر به آزادسازی بیش از ۱۳ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها شد.

وی اظهار کرد: در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی، ۲۸ مورد آزادسازی صورت گرفت که منجر به رفع تصرف از ۷۴ هزار و ۵۶۱ متر مربع از اراضی شد.

رضایی عنوان کرد: همچنین با اجرای ۱۶ مورد از احکام کیفری ۱۴۳ هزار و ۵۱۹ متر مربع از اراضی آزادسازی شد.

دادستان عمومی و انقلاب فیروزکوه در پایان گفت: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز از مهم‌ترین محورهای فعالیت دادستانی فیروزکوه در سال جدید خواهد بود.

کد خبر: 11680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =