آغاز موج دوم بارشها در آذربایجان غربی

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی از ورود سامانه بارشی از امروز به استان و آغاز بارش ها در استان خبر داد و گفت: با فعالیت این سامانه بارشی دمای هوا درجه کاهش می یابد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، مهدی صابری با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا دوشنبه در استان تداوم دارد، افزود: بارش پراکنده باران، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف همراه با وزش باد گاهی شدید تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت و کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه از اثرات فعالیت این سامانه بارشی است.

وی ادامه داد: با توجه به بارش‌ها و تندبادهای اخیر و ذوب شدن برف در ارتفاعات رودخانه‌ها آذربایجان غربی سیلابی و تردد و توقف در حاشیه این منابع آبی خطرساز است.

صابری با هشدار به احتمال بروز سرمازدگی بهاره در بخش کشاورزی اظهار کرد: براثر فعالیت این سامانه احتمال سرمازدگی درختان میوه در برخی نقاط، احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و کولاک برف در نواحی کوهستانی وجود دارد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در این راستا کنترل دما رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش دما، آمادگی در خصوص آب گرفتگی معابر، احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه در مناطق کوهستانی بازدید و اطمینان از استحکام سازه‌ها، پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و داربست‌ها توصیه می‌شود.

کد خبر: 11564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =