افزایش ۱۰۰ درصدی مصدومیت‌های حوادث ترافیکی در فارس

 رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس از افزایش ۱۰۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در طرح نوروزی امسال در مقایسه با سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش آتیهآنلاین به نقل از مهر، محمدجواد مرادیان با ابراز تأسف از افزایش سفرهای نوروز امسال با وجود کرونای جهش یافته، آمار حوادث ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ را ۷۲۵ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: این آمار نسبت به پارسال که ۳۴۹ مورد بوده افزایش ۱۰۷ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اورژانس استان فارس از مجروح شدن ۸۶۷ نفر در حوادث ترافیکی جاده‌های استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: متأسفانه آمار مصدومان حوادث ترافیکی نسبت به پارسال که ۴۳۸ مصدوم بوده است، ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

مرادیان با بیان اینکه مأموران پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ فارس به بیش از هزار و ۱۵ مأموریت در سطح استان اعزام شدند، اظهار کرد: ۴۰۷ مأموریت حوادث ترافیک شهری و ۳۱۸ مأموریت حوادث جاده‌ای در سطح استان صورت گرفته است که اورژانس هوایی ۳ پرواز داشته است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۲۴۶ مجروح خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۶۲۱ نفر به مراکز درمانی استان انتقال داده شدند.

مرادیان با بیان اینکه در حوادث امسال ۹ نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: تعداد ۱۶ نفر دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند.

رئیس مرکز اورژانس فارس از برقراری ۹ هزار و ۳۶۴ تماس تلفنی با اپراتور ۱۱۵ اورژانس شیراز خبر داد و بیان کرد: اورژانس فارس با ۷۵۰ نیروی متخصص در ۲۰۹ پایگاه و بالگرد برای رویارویی با هرگونه سوانح احتمالی در آمادگی کامل قرار دارد.

کد خبر: 11560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =