مراکز درمانی لرستان با تمام ظرفیت خدمت رسانی می کنند

مدیر درمان تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: مراکز درمانی تامین اجتماعی لرستان با تمام ظرفیت خدمت رسانی می کنند.

 به گزارش  آتیهآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر امین بهاروند در بازدید از خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: تمام مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی آماده باش هستند.
وی اضافه کرد: در مهر و آبان ‌ماه امسال، بیشترین بستری را در مراکز درمانی و بیمارستانی وابسته به تامین اجتماعی استان را شاهد بودیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان اضافه کرد: این درحالی بود که در این دو ماه روزانه بین ۸۰ تا ۹۰ نفر به خاطر کرونا ویروس بستری داشتیم.
بهاروند با اشاره به اینکه در بهمن ماه تعداد بستری‌ها به روزانه بین یک تا سه نفر رسید، عنوان کرد: این درحالیست که در اسفندماه بین پنج تا شش نفر بستری داریم و به هیچ عنوان نمی‌توان به این ویروس اعتماد کرد چرا که ظرف دو روز شدت شیوع این ویروس می‌تواند شرایط بدی را در استان ایجاد کند.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط قرمز خوزستان تمام مراکز درمانی استان در آماده‌باش صددرصد قرار دارند.
مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان عنوان کرد: در تعطیلات نوروز نیز آماده خدمت رسانی هستیم و از شهروندان لرستانی درخواست می‌کنیم با رعایت موازین بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات یاری رسان کادر درمان در این ایام باشند.
بهاروند گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۵۰۰ بیمار کرونایی در مراکز تامین اجتماعی استان بستری و مورد مداوا قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر از کارکنان مدیریت درمان تامین اجتماعی لرستان به کرونا ویروس مبتلا شدند اما خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه به لحاظ تجهیزات برای بیماران کرونایی کمبودی نداریم، اظهار کرد: در شهرستان‌های بروجرد و دورود بیمارستان داریم.
بهاروند با بیان اینکه در دورود یک بخش ۱۲ تختی را برای بیماران کرونایی لحاظ کردیم، گفت: در بروجرد نیز بیمارستان آیت‌الله بروجردی به بیماران کرونایی ارائه خدمات داشت.
وی با بیان اینکه در ابتدای شیوع بیماری با توافقی که با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم قرار شد ۳۰ تخت را برای بیماران کرونایی لحاظ کنیم، افزود: اما در زمان اوج گیری کرونا ویروس در آبان ‌ماه در استان دو بخش کامل با ۶۶ تخت و ۲۰ تخت در اورژانس را برای بیماران در نظر گرفتیم.
دکتر بهاروند با اشاره به اینکه به لحاظ دارو، تجهیزات و ... با کمبود مواجه نیستیم، گفت: واکسیناسیون کادر درمان در بخش‌های ویژه آغاز شده و در حال انجام است.

دکتر بهاروند همچنین در دیدار با سرپرست صدا و سیمای شبکه افلاک از همکاری خوب این سازمان در انعکاس اخبار و رویدادهای مدیریت درمان تأمین اجتماعی لرستان تشکر کرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان اظهار داشت: رسانه صدا و سیما یکی از پر مخاطب ترین و اثرگذارترین ابزار های اطلاع رسانی به مردم در زمینه های مختلف از جمله ارتقای سطح سواد سلامت است که در سال گذشته  و امسال دستاوردهای مدیریت درمان لرستان توسط این رسانه به خوبی به مردم استان منعکس شد.
وی گفت: به منظور مداوا و پیشگیری از گسترش بیماری ناشی از ویروس کرونا مدیریت درمان استان با اختصاص مراکز درمانی تابعه خود جهت خدمت رسانی به بیماران کرونایی گامی موثر در این زمینه برداشت که بر خود لازم دانستم از همکاری مسئولین و کارکنان صدا و سیما در جهت انعکاس خدمات درمانی این مدیریت بخصوص در بیمارستان های تحت پوشش تقدیر کنیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان در ادامه از افزایش خدمات غیر حضوری سازمان و تشکیل  پرونده سلامت الکترونیک برای تمامی بیمه شدگان پس از توقف صدور دفترچه های کاغذی خبر داد که این خود نوید بخش اتفاقات امید بخشی در حوزه درمان کشور است.
آرش احمدی سرپرست صدا و سیمای مرکز لرستان نیز با اشاره به افزایش تعامل بین مدیریت درمان و صدا و سیما لرستان اظهار داشت: کارکنان مدیریت درمان تامین اجتماعی نقش مهم و غیر قابل انکاری در توسعه بهداشت و درمان استان بر عهده دارند و این مدیریت می تواند با بهره گیری از ظرفیت اطلاع رسانی صدا و سیما و ارتباط  دو سویه با بیمه شدگان در انجام رسالت خود موفق تر باشد.
وی در ادامه بر آمادگی و همکاری صدا و سیما برای پوشش خبری فعالیت های تامین اجتماعی  برای حضور مسئولین در برنامه های گوناگون صدا و سیما تاکید کرد.
احمدی با اشاره به خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در استان لرستان از تلاش های شبانه روزی و زحمات کارکنان مدیریت درمان تامین اجتماعی به ویژه پزشکان و پرستاران به عنوان مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا تشکر کرد و گفت: هدف ما از اطلاع رسانی خدمات درمانی، توسعه و گسترش سلامتی و نشاط  در جامعه است.

کد خبر: 11554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =