تئاتر تعطیل نیست

تئاتر تقریبا در تمام ماه‌های سال ۹۹ تعطیل بود، با این حال اهالی تئاتر امیدوارند که ۱۴۰۰ برایشان سال بهتری باشد و امید که چنین باشد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در سال گذشته هنر تئاتر و خانواده نمایش بیش از دیگر آثار هنری و حتی مشاغل دیگر متضرر شدند چرا که این اعتماد وجود نداشت تا تماشاگر تئاتر وارد سالن‌های نمایش شود و حتی با رعایت فاصله و اصول بهداشتی پای نمایش‌ها بنشیند و شرایط اسفباری برای هنرمندان تئاتر رقم خورد. ضمن اینکه صاحبان تماشاخانه‌های خصوصی نیز به منظور پرداخت اجاره‌بهای ملک و هزینه‌های جاری تالار نمایشی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند، تا جایی که برخی از آن‌ها راهی به جز تعطیلی دائمی تالار نمایشی خود پیش رو نداشتند. از طرفی بسیاری از نمایش ها روی صحنه نرفتند، برخی نمایش ها نیمه کاره رها شدند و برخی از نمایش ها با اندک تماشاگر چراغ سالن های تئاتر را روشن نگه داشتند تا جریان تئاتر همچنان جاری و ساری باشد.

تقویم اجراهای نمایشی سال ۱۴۰۰ نیز از روز هشتم فروردین با روی صحنه رفتن چند اثر، در چند سالن مختلف ورق خواهد خورد که  با هم مروری  به آن ها خواهیم داشت.

«مرفی» اولین اجرای تالار «سایه» در سال ۱۴۰۰

نمایش «مرفی»، نوشته سپیده ضیایی و کار نگین ضایی است که از ۸ فروردین ماه ساعت ۱۸:۴۵ در تالار سایه مجموعه تئاترشهر اجرا خواهد شد. حامد ادوای، نیما انصافیان، ساجده حمیدی منزه، شادی ضیایی،   رضا مرشد و  امین موحدی پور  در این نمایش ایفای نقش دارند. داستان نمایش درباره مرفی است که برای پیدا کردن کار از خانه خارج و ناپدید شده است و حالا همه به‌دنبال او می‌گردند اما در نمایش اشاره‌ای به‌دلیل بیرون رفتن او نمی‌شود و قصه از جایی شروع می‌شود که ۵ نفر به‌دنبال مرفی می‌گردند.

«مرگ گرم» در تئاتر شهر

کنسرت تئاتر «مرگ گرم» نوشته و کار محمدرضا عطایی فر قرار بود آذر ماه سال جاری در مجموعه تئاترشهر به صحنه رود که اجراهای آن در پی تعطیلی سالن‌های نمایشی به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. براین اساس این نمایش از ۱۵ فروردین و پایان تعطیلات تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.   محسن زرآبادی، زری اماد، محمدهادی عطایی، مهتاب باجلان، علی یعقوب‌زاده، حسین میرزائیان، النا مکاری، علی منفرد و ... بازیگران کنسرت تئاتر «مرگ گرم» هستند.

«جنگ و صلح» در تئاتر درمی‌گیرد

از هشتم فروردین در تالار چهارسو نیز نمایش «جنگ و صلح» اجرا می‌شود. نویسنده، طراح و کارگردان این نمایش میثم یوسفی است که از ساعت ۱۹ به مدت ۴۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

شاهین علایی‌نژاد، مهناز غمخوار، مصطفی ایزدی، محمد صمدی، پریسا ملکی زاده، مرتضی حقی و هومن قاسم‌خانی بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در مجلس بزمی دو خانواده سازهای سنتی (ایرانی) و کلاسیک (فرنگی) در حال اجرای موسیقی هستند که دو ساز جوان کمانچه از خانواده سازهای ایرانی و چنگ از خانواده سازهای کلاسیک رخ در رخ یکدیگر قرار گرفته و یکدل نه صد دل عاشق و واله و شیفته یکدیگر می‌شوند و با توجه به اختلاف‌های بین فرهنگی و خانوادگی با ممنوعیت خانواده‌هایشان مواجه می‌شوند و...

نمایش «رویای یک نویسنده»

میثم ترکمند نویسنه و کارگردان این نمایش است که از ۸ فروردین ماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود. بازیگران این اثر علیرضا حنیفی،   مرجان آقانوری، حسین کرمی، کیوان عموزاده، سحر بیرانوند، مرضیه بنی علی، شایان حاجی اسماعیلی، سحر رستمیان، مهتاب عسگری، کوروش شاهی نیا، ابوالفضل علی یاری، علی ساکی، عرفان خوش نیت، جلال حسنی، معصومه کبیری، میثم ترکمند، فاطمه پاک سرشت نائینی و محمد طه تقی زاده هستند.

نمایش «زیر آسمان پاریس»

پیروز میرزایی نویسنده و کارگردان این نمایش است که از ۸ فروردین ماه در سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان به صحنه خواهد آمد. پیروز میرزایی، اشکان افشاری، پروا محزون، پرهام میرزایی و امیرحسین صادقی بازیگران این درام کمدی هستند.

کد خبر: 11544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =