گیلان و مازندران رکوردداران سفرهای نوروزی

براساس آمارهای رسمی منتشر شده، ترددهای بین‌ استانی در روز گذشته به بیش از یک میلیون و ۸۵۴ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی کشور رسید که نسبت به روز قبل از آن هفت درصد رشد را تجربه کرد و همچنان استان‌های شمالی در این زمینه رکورددار هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، ایسنا نوشت: بر اساس آمارهای منتشر شده سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای، متوسط تردد روزانه بین استانی از ابتدای طرح سفرهای نوروزی (۲۰ اسفند ماه سال گذشته) تا دیروز (پنجم فروردین ماه امسال) یک میلیون و ۷۳۳ هزار و ۹۷۶ وسیله نقلیه بوده است که این اعداد و ارقام نسبت به نوروز سال گذشته ۶۳ درصد افزایش و نسبت به نوروز دو سال گذشته ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. البته در روز گذشته شاهد تردد یک میلیون و ۸۵۴ هزار و ۶۹۰ وسیله نقلیه در جاده‌های کشور بودیم که این تعداد نسبت به روز قبل از آن یعنی چهارم اسفند ماه هفت درصد افزایش داشته است.

گیلان و مازندران رکورداران سفرهای نوروزی

نگاهی به آمار وسایل نقلیه ورودی و خروجی از استان‌های مختلف نیز نشان می‌دهد که استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان رکوردار سفرهای جاده‌ای در بازه زمانی ۲۰ اسفند ماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه امسال بوده‌اند چرا که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف از محورهای مواصلاتی آن‌ها به ترتیب ۱۹۳ درصد، ۱۴۶ درصد، ۱۱۱ درصد و ۱۰۰ درصد نسبت به همین بازه زمانی در نوروز سال گذشته افزایش یافته است. البته اگر این آمار را با نوروز دو سال گذشته که خبری از محدودیت‌ها و کرونا نبود، مقایسه کنیم همین آمارها نشان‌دهنده کاهش ترددهای بین استانی است که همه جزییات آن در جدول زیر قابل مشاهده‌اند.

به عنوان مثال مجموع ورود و خروج استان گیلان در بازه زمانی مورد بررسی یک میلیون و ۵۰۹ هزار وسیله نقلیه بوده است که نسبت به همین بازه زمانی در نوروز سال ۱۳۹۸ با کاهش ۱۰ درصد مواجه شده و همین عدد برای استان‌های مازندران، اردبیل و گلستان به ترتیب ۱۱ درصد، دو درصد و شش درصد نسبت به نوروز دو سال گذشته کاهش داشته‌اند.

گیلان و مازندران رکورداران سفرهای نوروزی


در روز گذشته آزادراه کرج-تهران در محدوده پل کلاک، آزادراه تهران-کرج در کیلومتر ۲۵، آزادراه کرج قزوین در محدوده گلشهر و در مسیرهای رفت و برگشت و آزادراه تهران ساوه و ساوه تهران در محدوده عوارضی تهران بیشترین تردد و ترافیک را تجربه کرده‌اند که این محورهای مواصلاتی همیشه و به ویژه در ایام تعطیل جزو پرتردد ترین مسیرها و جاده‌های کشور هستند.

گیلان و مازندران رکورداران سفرهای نوروزی

انتهای پیام

کد خبر: 11539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =