۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
کد خبر: 11475

به بهانه تقدیر رئیس‌جمهور از مصطفی سالاری

عزیز آذرخرداد، خبرنگار آزاد
به بهانه تقدیر رئیس‌جمهور از مصطفی سالاری

درسومین روز از سال ۱۴۰۰ و در بیستمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور دکتر روحانی رییس جمهور کشور از دکتر سالاری به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به عنوان دستگاه برگزیده در توسعه الکترونیک و شفافیت تقدیر کرد.

ضمن تبریک کسب این افتخار به مدیران و بویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی باید اعتراف کنیم که در طول ۲۲ ماه گذشته مدیریت سازمان تامین اجتماعی از جهات مختلفی با تدبیر دکتر سالاری دچار تحولات مختلف شده است.

دکتر سالاری از همان بدو ورود در بازدید از واحدهای اجرایی گلایه زیادی از اجرای ناقص، طرح خدمات غیر حضوری داشت و به فاصله چند ماه با شیوع ویروس مرگبار کرونا و محدود شدن رفت و آمدها و حضور فیزیکی تیم مدیریتی تامین اجتماعی و در راس آن دکتر سالاری با شناسایی به موقع و مطلوب فرصت پیش آمده، تمام امکانات مادی و معنوی سازمان را برای توسعه خدمات غیر حضوری در بخش بیمه ای و درمانی بسیج کرد.

هرچندبسیج امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مهمترین اقدام و ضرورت لازم برای اجرای این طرح بود اما تغییر ساختار تشکیلاتی سازمان تامین اجتماعی و مهمتر از آن انتخاب و انتصاب مدیران کار آزموده و لایق بخش مهمتری بود که خوشبختانه با تدبیر مدیرعامل سازمان به سرانجام رسید، در این مسیر هرجا مدیران کم کاری کردند یا توان مدیریتی لازم را نداشتند با جایگزین شدن افراد توانمند و دانا مشکل تا حد زیادی مرتفع شد.

اجرایی شدن طرح خدمات غیر حضوری در شرایطی به ثمر نشست که در ابتدای راه بسیاری از فرهیختگان سازمانی به دلیل تجربه ناموفق صدور کارت هوشمند سلامت اجرای طرح توسعه خدمات غیر حضوری را به سبب آماده نبودن زیر ساخت ها غیر ممکن می دانستند. در چنین فضایی دکتر سالاری تقریبا یک تنه هدایت امور را بر عهده گرفت.

برگزاری مستمر جلسات پیگیری توسعه خدمات غیر حضوری که در مرحله بعد تحت عنوان طرح ۳۰۷۰ پیگیری شد نشان داد که اگر سرمایه های انسانی یک سازمان را بتوان مدیریت کرد و انگیزه داد جابجا کردن کوه ها و نشدنی ها هم شدنی است.

توسعه خدمات غیر حضوری و در کنار آن توسعه ارتباط و تعامل وسیع و اثر بخش با شرکای اجتماعی تامین اجتماعی و به کمک طلبیدن بزرگان و فعالان تشکل های صنفی کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی به بهترین شکل ممکن عملیاتی شد و کارنامه ای درخشان از مدیریت دکتر سالاری و تیم مدیریتی اش را نمایان ساخت.

نقش توسعه ارتباطات بین بخشی بین واحدهای ستادی و اجرایی و مشارکت فعالانه اعضای تشکل های صنفی سه گانه  به عنوان رهبران افکار عمومی جامعه تحت پوشش نقش بی بدیلی در پذیرش و توسعه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی در میان عامه مردم داشت.

در این میان نقش فعالانه معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استانها، معاونت بیمه ای، معاونت درمان و اداره کل روابط عمومی سازمان در تبیین و اطلاع رسانی اهداف این طرح آنقدر اهمیت داشت که پر بی راه نیست اگر بگوییم مدیران و کارکنان زیر مجموعه این واحدها با تلاش شبانه روزی کاری کردند کارستان. البته هم افزایی و تلاش و پیوستگی امور و خدمات مدیران و کارکنان تمامی واحدها ی ستادی و اجرایی را باید موجب و باعث این موفقیت دانست.

سازمان تامین اجتماعی به طور قطع با برداشتن این گام موفق در مسیر تامین اجتماعی الکترونیک راه را برای اجرایی شدن سایر برنامه ها بازکرده و به طور حتم در سال جاری و سال های آتی این سازمان با افتخار در صدر سازمان های خدمت رسان قرار خواهد گرفت.

در ادامه مسیر شفاف سازی عملکردها، اصلاح فرایندها، توسعه آموزش کارکنان و نهادینه سازی موضوع تکریم ارباب رجوع از مهمترین اموری است که مدیران ارشد این سازمان با پیگیری و عملیاتی نمودن آن می توانند علاوه بر محبوبیت و رضایتمندی مخاطبان را نیز تامین کنند. به امید آن روز

کد خبر: 11475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =