گالری‌گردی نوروزی

از سال گذشته که اغلب مراکز فرهنگی و هنری تعطیل شدند، برخی از گالری‌ها همچنان با برگزاری نمایشگاه‌های هنری به فعالیتشان ادامه می‌دهند، در نوروز نیز  نگارخانه‌های تهران میزبان نمایشگاه های جدید در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی هستند.

به گزارش آتیه آنلاین، اگرچه از همان ابتدای افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور منع رسمی برای فعالیت گالری‌ها وجود نداشت، اما برگزاری نمایشگاه‌های هنری منوط به نداشتن مراسم‌ افتتاحیه و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده بود. در این میان بسیاری از گالری‌ها به تصمیم شخصی و در راستای جلوگیری از شدت افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، یا فعالیتشان را به فضای مجازی محدود کردند یا اینکه تعطیل شدند. آن دسته از گالری‌هایی هم که برگزاری نمایشگاه‌های حضوری را انتخاب کرده بودند، به دلیل شرایط حاکم بر جامعه، طبیعتا با استقبال قابل قبول و شایسته‌ای مواجه نشدند.

امسال نیز بسیاری از گالری‌ها در روزهای نوروز دایرند و برنامه‌هایی در نوروز برای دوستداران هنرهای تجسمی تدارک دیده‌اند. در عین حال شماری از گالری‌ها، طبق روال روزهای کرونایی، نمایشگاه‌های خود را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کنند، هر چند چنین رویکردی با محدودیت‌هایی همراه است و نمی تواند ارتباط نزدیک هنرمند و مخاطب را تمام و کمال منتقل کند، اما دست‌کم راه گریزی است تا جامعه هنری تسلیم این بیماری نشود و کسب و کارهای مرتبط با آن ادامه یابد.  

دیدار با آخرین شیر تناولی

در این نمایشگاه، یک تندیس شیر اثر پرویز تناولی که برای همراهی با انتشار آلبوم «کنسرت بزرگداشت پرویز تناولی» و فیلم «نقطه و شیر» ساخته شده است به نمایش گذاشته می‌شود. این پورتفولیو که مجموعه ای است از چهار نسخه سیلک اسکرین از نقاشی‌های پرویز تناولی از جمعه ۲۲ اسفند در گالری هدایت دایر شده است.

ارمغان منیژه میرعمادی

موزه هنرهای معاصر تهران که پس از ۲ سال و اندی مرمت،بازگشایی شده، از ۱۴ بهمن میزبان نمایشگاه ارمغان است. نمایشگاه ارمغان، مجموعه آثار اهدایی منیژه میرعمادی به موزه است که در حقیقت گزیده‌ای است از بهترین آثار هنر نوگرای ایران است. این نمایشگاه تا ۲۹ فروردین در موزه هنرهای معاصر تهران دایر است.

بسته پیشنهادی نوروز

گالری لیام در ماه‌های گذشته نمایشگاه‌های خود را در قالب بسته پیشنهادی ماهانه عرضه کرده است. بسته پیشنهادی فروردین گالری لیام از امروز بازگشایی می‌شود و دوستداران تماشای بسته می‌توانند به وب‌سایت گالری مراجعه کنند.

زمان گل در گالری ویستا

نمایشگاه گروهی با عنوان زمان گل که از سوی بهنام کامرانی گردآوری شده است، پنجشنبه ۲۱ اسفند  تا جمعه ۲۰ فروردین در گالری ویستا برپاست.

کادو آرت گالری بام

نمایشگاه گروهی هنرمندان تجسمی با عنوان کادو آرت از جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ تا سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ در گالری بام برپاست.

در گالری شیرین

نمایشگاه گروهی رویکردها و گرایش ها و نمایشگاه گروهی تضاد ۸ اسفند تا ۲۲ فروردین در گالری شیرین برپاست.

پرانتز/ سری در گالری نیان

نمایشگاه گروهی پرانتز/ سری  اسفند تا ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ در گالری نیان برپاست.

بستر جاری در گالری ریشه ۲۹

نمایشگاه چیدمان امین شجاعی با عنوان بستر جاری ۱۵ اسفند تا ۲۰ فروردین در گالری ریشه ۲۹ برپاست.

مواجهه و پرنده ها در گالری سو

نمایشگاه آثار اعظم شادپور و مریم فرهنگ با عنوان مواجهه و نمایشگاه گروهی پرنده ها تا ۱۵ فروردین در گالری سو برپاست.

کد خبر: 11053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =