۱۰ درصد مدارس کشور در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ درصد مدارس کشور در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود و رکورد ساخت روزانه ۳ کلاس درس در این استان در نوع خود کم نظیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدعلی موهبتی صبح امروز در آئین کلنگ‌زنی ۲۰۰ مدرسه مشارکتی در زاهدان ضمن قدردانی از اقدامات سپاه پاسداران به ویژه قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در ساخت مدرسه اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌های پایدار، عمران و آبادانی و ارتقا شاخص‌های مختلف اجتماعی را به دنبال دارد.

وی افزود: ۱۰ درصد مدارس کشور در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود و رکورد ساخت روزانه ۳ کلاس درس در این استان در نوع خود کم نظیر است.

موهبتی بیان کرد: از آنجایی که این استان در آستانه یک تحول بزرگ و عظیم قرار دارد شرایط مهاجر پذیری روز به روز در حال افزایش و رشد است و این موضوع کار در حوزه آموزش و پرورش را سنگین و سخت نموده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: خیرین از سال ۹۲ به بعد ۱۰ برابر مشارکت در ساخت و ساز داشته‌اند و با تلاش جهادگونه این عزیزان در حداقل زمان، پروژه‌ها تحویل می‌شود.

وی گفت: علاوه بر نهضت مدرسه سازی در حوزه خیرین، در حوزه دولت نیز از سال ۹۶ تا ۹۹ رشد اعتبارات ۱۱ برابر شده است.

موهبتی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش به همه جوانب کار در این دستگاه توجه کرده و تلاش مضاعف و سنگینی در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها در این نهاد فرهنگی در جریان است.

استاندار سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: نهضت بزرگ مدرسه سازی و فرآیندهای دیگر در آموزش و پرورش تغییرات عمده و عمیقی را در توسعه جامعه به دنبال خواهد داشت و زمینه رشد و تعالی همه جانبه آحاد جامعه را فراهم خواهد کرد.
 

کد خبر: 11022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =