همدلی ۲ جوان کرمانشاهی با عنوان «میوه مهربانی»

 در آشفته بازار وضعیت معیشتی مردم، آنچه بیش از همه چیز مهر و امید را در دل انسان زنده می‌کند، شنیدن جمله «نیاز داری بردار» است که این روزها به کرات با آن برخورد می‌کنیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مهر، گروه استان‌ها: هر ساله به ویژه در این چند سال عمر دولت تدبیر و امید تورم بخشی از سفره ایرانیان را کوچک کرده، به طوری که این تورم و گرانی بخشی از اقلام خوراکی را از سفره قشر ضعیف جامعه حذف کرده است.

تورم حاکم بر بازار بی ثبات اقلام خوراکی گوشت قرمز، ماهی و این روزها مرغ را از سر سفره اقشار ضعیف حذف کرده و اما این روزها دست بی رحم تورم و گرانی به سمت میوه و صیفی جات رفته تا اندک امید اقشار ضعیف برای تأمین ویتامین مورد نیاز نیز ناامید شود.

بازار میوه اما حکایت دیگری دارد و هر روز نوک پیکان گرانی‌ها به سمت میوه‌ای نشانه می‌رود و در بازار میوه حکایت تورم ظاهراً این طور دیگری است که هر هفته پیکان افزایش قیمت به سوی یک میوه نشانه می‌رود و قیمتش نجومی و یا به قول امروزی‌ها لاکچری می‌کند.

بی ثباتی بازار میوه هر روز برنامه‌ای برای میوه‌ها دارد و یک روز موز را به پادشاهی می‌رساند و روز دیگر گلابی را واژه‌ای برای تعریف و تمجید می‌کند و باری دیگر قیمت خیار را به قطعی برق گره می‌زند.

در این وضعیت آشفته بازار، بازار میوه در فضای مجازی به پستی جالب با عنوان «نیاز داری بردار» برخوردیم، خبرنگار مهر پیگیر ماجرا شد:

«نیاز داری بردار»

داستان این پست که در فضای مجازی پخش شده از این قرار بود که میوه فروشی مقداری میوه را در کیسه‌های پلاستیکی بسته بندی کرده برای مصرف نیازمندان خارج از مغازه قرار داده بود.

با یک سرنخ کوچک از نام مغازه راهی محله کارمندان و فرهنگیان کرمانشاه شدیم تا ببینیم موضوع این میوه‌های بسته بندی شده از چه قرار است.

پس از حدود ۲ ساعت پرس و جو و جستجوی کوچه و خیابان‌های محله‌های فرهنگیان و کارمندان به مغازه میوه فروشی رسیدیم که مقداری میوه و صیفی‌جات را در کیسه‌های پلاستیکی بیرون از مغازه در سبد قرار داده بود و یک کاغذ به آن وصل بود که رویش نوشته بود «نیاز داری بردار».

داخل مغازه رفتیم و با ۲ جوان که مغازه میوه فروشی را اداره می‌کردند مواجه شدیم به نام‌های حسین و معین؛ ۲ دوست ۲۵ ساله که با کمک یکدیگر مغازه میوه فروشی را به راه انداخته بودند.

از حسین پرسیدیم: چه مدت است به میوه فروشی مشغولی، که گفت: حدود ۱۰ روز است که این مغازه را با کمک دوستم باز کردیم.

وی ادامه داد: لیسانس شیمی دارم اما در بازار داغ بیکاری جوانان در کرمانشاه تصمیم گرفتم با همراهی معین (دوستم) مغازه میوه فروشی را برای امرار معاش دست و پا کنیم.

حسین گفت: در مدت کوتاهی که از راه افتادن مغازه میوه فروشی‌مان می‌گذرد رزق خوبی را خدا نصیبمان کرده و با همین وضعیت راضی هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اقدام خیرخواهانه در اختصاص مقداری از میوه‌های مغازه به فقرا، گفت: با توجه به وضعیت گرانی و تورم مخصوصاً در بازار میوه و در نظر گرفتن وضعیت معیشتی مردم، از روز نخست راه اندازی میوه فروشی تصمیمی مشترک توسط من و شریکم گرفته شد که مقداری از میوه‌ها را به عنوان سهم فقرا کنار بگذاریم که کمک حال به فقرا و باشیم.

معین شریک خیراندیش مغازه میوه فروشی که این روزها حرفش بر سر زبان مردم محله افتاده است، گفت: از ابتدای این کار اهالی محله و مشتریان، با اشتیاق از این اقدام استقبال کرده و بعضاً سهمی را برای این کار خیر متقبل شده‌اند و این شده که روز به روز سهم میوه‌های صلواتی مغازه ما بیشتر و بیشتر می‌شود.

این فروشنده ادامه داد: خیر و برکت این اقدام در کار و کاسبی و زندگی‌مان به وضوح مشخص است و معامله‌ای که با خدا کردیم قطعاً به زندگی مان برکت می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی مردم با توصیه به میوه فروشان کرمانشاهی، گفت: روزانه برای کمک به نیازمندان و فقرا مقداری میوه را در همین قالب برای مصرف این قشر ضعیف اختصاص دهند و خیر و برکت این اقدام را در زندگی شأن ببینند.

کد خبر: 10989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =