سرما به ۶۰ تا ۱۰۰ درصد درختان میوه پیش رس البرز خسارت زد

 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان البرز اعلام کرد: کاهش شدید دما در روز و شب گذشته بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی به شکوفه های درختان زود رس این استان خسارت وارد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد تاج الدینی گفت: استان البرز از لحاظ تولید بسیاری از میوه جات همچون آلو، قطره طلا، هلو و شلیل در کشور سرآمد است ولی سرمای ۲۴ ساعت گذشته و افت شدید دما موجب خسارت زیادی به استان و به خصوص باغداران البرزی شده است.

وی افزود: افزایش دما در اسفند ماه به خصوص در نیمه دوم اسفند ماه موجب بیدار شدن درختان میوه از مرحله خواب و شکوفا شدن اندام های زایشی درختان همچون گل و شکوفه شده بود.

تاج الدینی اظهار داشت: درختان زردآلو، بادام، گوجه سبز، قطره طلا و آلوی شابلون در باغات استان به خصوص در شهرستان های ساوجبلاغ، کرج و طالقان خسارت زیادی دیده اند.

وی با بیان اینکه شب گذشته افت دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه را شاهد بودیم، گفت: خسارت  در درختان میوه هلو، شلیل، سیب و گلابی کمتر می باشد.

استان البرز دارای ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۲۴ هزار هکتار آن را باغات تشکیل می دهند و از این سطح سالانه بالغ بر ۴۶۰ تن انواع میوه برداشت می شود.

کد خبر: 10870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =