مازندران فاقد اردوگاه ترک اعتیاد است

سردار مرتضی میرزایی ظهر شنبه با بیان اینکه برخورد با معتادان متهاجر و پاکسازی محیط شهری جزو برنامه‌های سال جاری بوده است، افزود: به رغم شیوع کرونا و محدودیت‌های فراوان در بخش نگهداری و دستگیری، با تلاش همکاران انتظامی، اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مهر، وی بحث با خرده فروشان مواد مخدر را از دیگر اقدامات بیان کرد و درباره برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه اظهار داشت: برخورد با فروشندگان مواد محترقه از یکماه پیش در استان شروع شده است و تلاش داریم از وقوع هرگونه حادثه‌ای در استان پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون پنج تن و ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد، رشد کشفیات را ۲۴ درصد بیان کرد و گفت: این مسئله بیانگر تلاش و زحمات همکاران و پلیس مواد مخدر است.

سردار میرزایی یادآور شد: میزان دستگیری‌ها در حوزه مواد مخدر ۲۲ درصد کاهش داشته و این نشان می‌دهد دستگیری‌ها با هدف وبرنامه صورت گرفته است.

پاکسازی ۸۲۴ نقطه آلوده در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران درباره اجرای طرح‌ها در محل‌های آلوده یادآور شد: امسال در ۸۲۴ نقطه طرح پاکسازی صورت گرفته و ۵۹۴ مورد عملیات برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر انجام شده است.

وی ادامه داد: ۱۹ مورد طرح مقابله و پاکسازی محیط اطراف مدارس و مکان‌های فرهنگی صورت گرفت و ۹۰ مرحله طرح پیشگیری از وقوع جرم و توزیع مواد در استان انجام شده است.

سردار میرزایی یادآور شد: در ۶۵۰ مرحله با استفاده از سگ‌های مواد یاب نسبت به کشف مواد مخدر اقدام شده است و ۲۱ مورد برخورد با باندهای مواد مخدر صورت گرفته است و ۲۰ درصد تشکیل پرونده برای قاچاقچیان اصلی رشد یافته است.

فرمانده انتظامی مازندران یادآور شد: از نظر عملیات برجسته با رشد ۲۱ درصدی مواجه بودیم و برخورد با خرده فروشان به سطح کلانتری‌ها محول شده و میزان کشفیات مواد مخدر توسط کلانتری‌ها ۵۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه باند سازمان یافته در مازندران نداریم، گفت: در سال جاری ۶۵ باند مواد مخدر در استان شناسایی و متلاشی شده است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه مازندران تنها استانی است که اردوگاه ترک اعتیاد ندارد، گفت: این اردوگاه در ۲۴ استان کشور دایر شده و لازم است در مازندران برپا شود.

وی افزود: این درحالی که وضعیت مازندران از نظر محیطی برای برپایی اردوگاه مناسب است و باید برای ایجاد آن مطالبه گری صورت گیرد زیرا باید برای دوران پس از پاک شدن معتادان برنامه ریزی کرد.

کد خبر: 10866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =