تصادفات در استان سمنان ۵۱ درصد کاهش یافت

 فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: با توجه به شرایطی که کرونا در زمینه کاهش مسافرت‌ها پدید آورد، در سطح استان طی سال ۹۹ تصادفات درون شهری و برون شهری ۵۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مهر، سردار عبدالله حسنی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه همزمان با پیش از ظهر شنبه به میزبانی فرماندهی انتظامی سمنان، با بیان اینکه جاده‌های استان سمنان مانند دیگر نقاط کشور از کرونا و کاهش تصادفات متأثر شده است، تاکید کرد: مجموع تصادفات برون شهری و درون شهری از ابتدای سال ۹۹ تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در کاهش تصادفات خوشبختانه توفیقات خوبی را در سطح استان سمنان شاهد بوده‌ایم، تاکید کرد: تعداد مجروحان تصادفات درون شهری و برون شهری نیز از ابتدای سال ۹۹ تا امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد کاهش یافته است.

افزایش ۱۶ درصدی کشف انواع مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در سال جاری تصادفات فوتی درون شهری ۴۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، ابراز داشت: این شاخص در زمینه تصادفات برون شهری نیز با ۳۰ درصد کاهش نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل، روبرو بوده است.

حسنی با بیان اینکه تعداد تصادفات درون شهری ۲۲ درصد و برون شهری ۲۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است، ابراز داشت: حضور پلیس و همراهی مردم دو عاملی است که در زمینه کاهش تصادفات برون شهری و درون شهرستان استان سمنان مؤثر بوده است.

وی درباره جرایم اقتصادی نیز گفت: در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کشفیات و شناسایی جرایم اقتصادی بیشتر شده که نشان از کنترل بیشتر و توفیقات پلیس دارد همچنین در بخش مواد مخدر نیز باید گفت ۱۴ تن و ۱۱۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا امروز در سطح استان کشف شده که نسبت به سال قبل ۱۶ درصد افزایش کشف را نشان می‌دهد.

مقابله جدی با آلودگی محلات

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه سال قبل ۱۲ تن مواد مخدر کشف شد که امسال این میزان به ۱۶ تن افزایش یافته است، گفت: همجواری با کویر و شرایط جغرافیایی استان سمنان باعث می‌شود که بخشی از مواد مخدر کشف شده مرتبط با استان نباشد اما بخش عمده مواد مخدر کشف شده، مربوط به درون استان سمنان است که در قالب طرح‌های مختلفی مانند طرح محله محور توسط ناجا کشف می‌شود تا مردم احساس امنیت بیشتری کنند.

حسنی با بیان اینکه پلیس با جدیت با آلودگی جامعه و محلات مقابله می‌کند، گفت: بیش از ۷۶ باند قاچاق مواد مخدر در سال ۹۹ در سطح استان شناسایی و منهدم شده‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر چندین سلاح و مهمات نیز از این گروه‌ها کشف شده است.

کد خبر: 10862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =