طرح حمایت مالی سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان و بازنشستگان آغاز می شود

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: همزمان با این عید سعید مبعث، طرح حمایت مالی سازمان تامین اجتماعی از تمامی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در ۳ محور اساسی آغاز و تحولی عظیمی در سازمان تامین اجتماعی رقم می خورد.

به گزارش  آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علی محمدی اظهار داشت: در راستای بهره‌گیری از مزایای استقرار نسخه الکترونیک و تحقق اصلی‌ترین راهبردهای سازمان در ارائه خدمات تامین سلامت برای کاهش هزینه درمان ۴۶ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش و ایجاد رضایتمندی خدمت‌گیرندگان از طریق توسعه پوشش و ارتقاء کیفیت خدمات درمانی، صیانت از کرامت و حفاظت از شان مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان در مواجهه با هزینه‌های درمانی و همچنین توزیع عادلانه منابع، تسهیل و عدالت در دسترسی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر به خدمات مورد نیاز، از ۲۱ اسفندماه طرح حمایت مالی سازمان از کلیه‌ بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران آغاز می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی زنجان با اشاره به رایگان بودن کلیه خدمات در بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی  برای بیمه شدگان اجباری گفت: خدمات بستری (فرانشیز صفر) درمان کل بیمه‌شدگان سازمان در بیمارستان‌های دولتی کلیه شهرستان‌های استان که این سازمان فاقد بیمارستان ملکی در آن‌هاست رایگان خواهد بود.

دکتر محمدی پیرامون محور دوم این حمایتها در راستای طرح تکریم سالمندان تصریح کرد: بیمه‌شدگان ۶۵ ساله و بالاتر در کلیه بیمارستان‌های دولتی سراسر استان و کشور رایگان و بدون فرانشیز خواهد بود.

وی به تشریح محور سوم این حمایتها پرداخت و افزود: محاسبه و پرداخت کل هزینه تجهیزات پزشکی مورد استفاده جهت بیماران در بخش بستری کلیه بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی براساس فاکتور ارائه شده مطابق بهای مندرج در سامانه IMED در چارچوب ضوابط مربوطه انجام خواهد شد.

دکتر محمدی به عدم صدور دفتچه های درمانی نیز اشاره و تاکید کرد: اگر بیمار بیمه شده ای به هر مرکز درمانی مراجعه کرد و در مورد ارائه خدمات بدون دفترچه با مشکلی مواجه شد بلافاصله مراتب را به سامانه تلفن گویای ۱۴۲۰ و انتخاب گزینه ۲ اطلاع دهد تا سریعاٌ مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر: 10691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =