پوشش ۹۲ درصدی تامین اجتماعی در اردکان یزد

رئیس شعبه یک اردکان گفت: این شهرستان بیش از ۹۹ هزار نفر ساکن دارد که از این تعداد نزدیک به ۹۲ درصد، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

سید علی میرقانعی، رئیس شعبه یک اردکان در گفت‌وگو با آتیه آنلاین گفت: این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۹۹ هزار نفر یکی از مناطق پرجمعیت استان یزد است که از این تعداد نزدیک به ۹۲ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: اردکان در دو دهه اخیر به سمت صنعتی شدن گام برداشته و از این مسیر، صنایع مختلفی در حوزه فولاد، کاشی و سرامیک، شیشه و صنایع مرتبط با نساجی در این شهرستان ایجاد شده که میتوان گفت یکی از علل افزایش جمعیت بیمه شدگان و کارگاه های تحت پوشش سازمان  در سالهای اخیر در این شهرستان، این مهم بوده است.

رئیس شعبه یک اردکان ادامه داد: بیش از ۳۲ هزار نفر در اردکان مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند و بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر نیز مستمری‌بگیرند که با در نظر گرفتن افراد خانواده بیمه‌شدگان، جمعیت تحت پوشش این سازمان برای خدمات درمانی به حدود ۹۱ هزار نفر می رسد.

وی افزود: در حال حاضر در سراسر شهرستان اردکان، ۲۷۱۹ کارگاه فعال تحت پوشش این شعبه هستند که از سوی سازمان، خدمات قانونی به آنان ارائه می شود. همچنین ۱۰۴۸ کارگاه  نیمه فعال نیز در این شهرستان وجود دارد.

میرقانعی با بیان این که تعداد بیمه شدگان اجباری سازمان در این شهرستان رشد قابل توجه ای داشته گفت: آمار بیمه شدگان اجباری تحت پوشش شعبه اردکان به ۲۶ هزار نفر رسیده و سایر بیمه شدگان نیز نزدیک به ۶ هزار نفر هستند. تعداد تقریبی مستمری بگیران شعبه اردکان نیز به ترتیب بازنشسته ۳۳۰۰ هزار نفر، از کار افتاده ۲۷۲ نفر و فوت شده ۹۷۲ نفر است.

وی تصریح کرد: توسعه شهرستان و احداث صنایع متعدد در سنوات گذشته باعث شده تا افراد تحت پوشش سازمان در این شهرستان افزایش قابل توجه ای داشته باشند و البته در قبال این افزایش، سطح و میزان ارائه تعهدات و خدمات نیز ارتقاء یافته است.

گفتنی است اردکان به عنوان بزرگترین شهرستان استان یزد که به سه بخش مرکزی، عقدا و خرانق تقسیم می شود، باتوجه به قرار گرفتن در قلب کویر مرکزی ایران در جایگاه مرکز جغرافیایی این سرزمین قرار دارد.

گفتگو: رضا روشان، کارشناس تامین اجتماعی اردکان

کد خبر: 10637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =