۲۷۰۰ نفر در مناطق دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن کرونا را دریافت کردند

 رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در فاز دوم واکسیناسیون گروه‌های هدف، ۲۷۰۰ نفر براساس اولویت‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی  واکسن اسپوتینک کرونا را دریافت کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجعفر صادقی، با اشاره به اینکه نوبت دوم واکسن به گروه‌های هدف ۲۸ روز بعد از نوبت اول تزریق می‌شود، عنوان کرد: براساس تجربه برخی از کشورها که نشان داده تاثیرگذاری واکسن بعد از ۲۸ روز بهتر از ۲۱ روز است، از همین رو واکسن کرونا در نوبت دوم ۲۸ روز بعد از نوبت اول تزریق می‌شود.

رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در فاز دوم واکسن کرونا علاوه بر کادر درمان کرونا به سالمندانی که در بهزیستی یا خانه سالمندان ساکن هستند نیز تعلق می‌گیرد، گفت: پرسنل آرامستان‌ها که متوفیان کرونایی را تدفین می‌کنند نیز جزء گروه‌های هدف محسوب می‌شوند.

صادقی با اشاره به اینکه جانبازان نیز از دیگر گروه‌های هدف این دوره از تزریق واکسن کرونا هستند، اظهار کرد: تزریق واکسن کادر درمان در حال انجام است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تزریق واکسن سایر گروه‌های هدف همچنان ادامه دارد.

 وی بیان کرد: تاکنون ۱۳۵۴ خانم و ۱۳۴۶ آقا از کادر درمان واکسن اسپونتیک کرونا را دریافت کردند و سایر افراد براساس لیست و برنامه واکسن دریافت خواهند کرد.

کد خبر: 10616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =